به گزارش کرب‌و‌بلا، حسن روح الامین هنرمند نقاشی که با آثار عاشورایی و آئینی شناخته می‌شود، در گفت‌و‌گو با کرب‌و‌بلا گفت: بهترین زبان برای انتشار هر فرهنگی، زبان هنر است.

وی تاکید کرد: البته فرهنگ عاشورا و فرهنگ سیدالشهدا علیه‌السلام در نوع خودش قابلیتی دارد که خود به خود نشر پیدا می‌کند و تاثیرگذاری هنر در این مقوله به‌ عنوان یک ابزار بیرونی یکی از تاثیرگذارترین آن‌ها محسوب می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا به‌ عنوان یک هنرمند این موضوع را انتخاب کرده است، گفت: نقاشی آئینی وظیفه است و من به‌ عنوان یک شیعه وظیفه‌ام را انجام می‌دهم و اصولا این حوزه اولویت کاری من است.

وی ادامه داد: تاثیرگذاری این آثار در وهله اول به خاطر موضوع آن‌ها است و پس از آن نگاه هنری که هنرمند به آن واقعه داشته است که طبیعتا آن هم بسیار اثرگذار و مهم است.

روح الامین در مورد برگزاری نمایشگاه آثارش در خارج از کشور گفت: قطعا دوست دارم شرایطی فراهم شود تا این آثار در خارج از کشور در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شود اما متاسفانه این شرایط فراهم نیست.

وی ادامه داد: این معضل وجود دارد که هیچ نهاد فرهنگی برای عملی و اجرایی شدن این موضوع حمایتی نکرده است که این امر هم دلایل مختلفی دارد از جمله دلایل مادی. 

وی در پایان در خصوص حس شخصی خود به آثارش گفت: فکر کنم خود من کمترین درصد فهم را از این آثار دارم بخصوص وقتی که اثر به پایان رسیده و ارائه شده است. قطعا در زمان کشیدن این نقاشی‌ها احوالات خاصی داشتم که بسیار شخصی است و شاید هیچ‌کس حاضر نباشد در این خصوص حرفی بزند.