به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از حوزه، سید طاهر الهاشمی، رهبر شیعیان مصر و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت علیه‌السلام گفت: اقشار مختلف مصر از تمام مذاهب برای امام حسین (ع) مراسم جشن می‌گیرند و این از نعمت‌های خداوند برای ملت مصر است که سر مبارک امام حسین (ع) در این کشور دفن شود.

الهاشمی افزود: در این زمان صوفی‌ها و شیعیان مصر در مسجد الحسین (ع) جشن می‌گیرند و سیره مبارک ایشان را یادآور می‌شوند و به دعا و ذکر مشغول می‌شوند. امسال هیچ مانعی برای برگزاری مراسم از سوی مقامات مصری وجود ندارد.

عضو مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: این مراسم اختصاص به شیعیان ندارد، بلکه تمامی برادران دوستدار اهل‌بیت (ع) جشن می‌گیرند و دعا می‌کنند تا خداوند میان دل‌های آن‌ها محبت و دوستی برقرار کند و فرقه‌گرایی را از کشور آن‌ها دور سازد.

 پیشینه برگزاری مراسم جشن برای امام حسین (ع) در مصر
شیعیان و صوفی‌های مصر در این وقت از سال برای میلاد امام حسین (ع) جشن می‌گیرند و این آئینی است که در میان مصری‌ها رواج دارد. ریشه این مراسم به این روایت از تاریخ بر می‌گردد که سر مبارک امام حسین (ع) در مصر دفن شده و محل کنونی آن به مسجد "رأس الحسین" معروف است. این مسجد در منطقه معروف به "الحسین" در شهر قاهره قرار دارد.

گفتنی است این روایت تنها بخشی از روایت مربوط به رأس مطهر امام حسین (ع) است که گفته می‌شود در مصر دفن شده است، که بسیاری از علما بخصوص علمای شیعه آن را رد می‌کنند. 

شایان ذکر است که پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) در سوم ماه شعبان برای ولادت امام حسین (ع) جشن می‌گیرند.