به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، محمدرضا طاهری درباره چگونگی حضور ایرانیان در مراسم اربعین در کربلای معلی افزود: تاکنون دوگروه دانشجویی، یک گروه مردمی و همچنین هیات رزمندگان اسلام آمادگی خود را برای حضور در این مراسم و پذیرائی از زوار اعلام کرده اند که ما پیگیر حضور هرچه با شکوه‌تر آنها هستیم.

وی گفت: دو گروه هم برای توزیع نذری به زائران اعلام آمادگی کرده اند و ما در حال درصدد یافتن مکانی مانند مدرسه، حسینیه و تکایا برای استقرار این گروهها هستیم.
طاهری افزود: علاوه بر این هیات رزمندگان اسلام هم آمادگی خود را برای برپایی دو موکب در بین راه نجف وکربلا اعلام و درخواستی در این خصوص تسلیم مسئول استانهای نجف و کربلا کرده است و در حال ایجاد هماهنگی با مسوولان کربلا در این خصوص هستیم.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برقراری کامل امنیت در کربلا و نجف در دهه نخست محرم امسال گفت: با وجود برخی بمب گذاریها در دیگر استان‌های عراق در ایام دهه اول محرم، کربلا در امنیت کامل بود و کوچکترین مساله ناامنی رخ نداد که این موضوع ناشی از تدبیر مسوولان امنیتی استان‌های کربلا و همچنین استاندار کربلاست که از این بایت از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخورد ماموران عراق با زائران کشورمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: بالاخره با کثرت ورود زائران ایرانی به داخل خاک عراق و خستگی مفرط نیروهای مرزی احتمال برخی مشکلات وجود دارد و برخی زائران در این باره گلایه هایی داشته اند اما در سال‌های اخیر شاهد رفع بسیار قابل توجهی در این موارد بوده ایم و مسئولان عراقی در رفع این مشکلات با ما این سال‌ها همکاری بسیار خوبی داشته و در حد توان مساعدت کرده اند.
طاهری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا تبادل زندانیان میان دو کشور صورت می‌گیرد؟ افزود: در این زمینه تاکنون موافقتنامه ای امضاء نشده اما اخیرا مذاکراتی میان مسوولان دو کشور انجام و متن موافقتنامه بین طرفین مبادله شده است که امیدواریم به زودی امضاء و اجرایی شود.

 


به نقل از خبرگزاری حج