‌به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایسنا، ‌سردار امین شریعتی در مراسم تجلیل از خادمان اربعین، اظهار کرد: موکب زنجانی‌ها در حیدریه فقط به زائران ایرانی خدمات ندادند، بلکه این منطقه محل گذر اکثر زائران بود و این کار را سخت‌تر کرده بود با این حال مشاهده کردیم که با همه توان به زائران اربعین خدمات‌رسانی شد و این نشان از برنامه‌ریزی دقیق در استان دارد.

وی تصریح ‌کرد: برادران زنجانی در این مدت کاری کردند که کار یک کشور بود و این در شرایطی بود که داعش از روزها قبل از آغاز مراسم اربعین در صدد ناآرام کردن منطقه بود.

این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های اربعین امسال، اعزام زائران به سامرا بود و امسال برای اولین‌بار راهپیمایی 10 کیلومتری در مسیر این شهر بود که نشان داد امنیت در منطقه ایجاد شده و کسی نمی‌تواند مانع کار شیعیان شود.

سردار شریعتی، اثرات مراسم اربعین امسال را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: تاثیر این حرکت میلیونی مختص به آن روزها نبوده و همچنان شاهد این خیر هستیم و بار دیگر این مراسم همدلی شیعیان را به منصه ظهور رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در این مراسم گفت: مراسم اربعین امسال و راهپیمایی به سامرا تابوی وحشت داعش را شکست.

علی خاتمی تصریح کرد: امسال سعی شد در ستاد عتبات با برنامه‌ریزی دقیق نقاط ضعف سال گذشته برطرف شود که تا حد زیادی این اتفاق افتاد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

استاندار زنجان نیز گفت: همه اقداماتی که برای اهل بیت (ع) انجام می‌شود توفیقی است که نصیب‌مان می‌شود و برگزاری مراسم تجلیل، تشویقی است برای ادامه کار تا در سال‌های آینده کارها بهتر انجام شود.

اسدالله درویش‌امیری خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده روند مطلوب خدمات‌رسانی به زائران اربعین را ادامه دهیم و قطعا زنجانی‌ها بار دیگر ارادت خود را در این راه نشان خواهند داد.