به گزارش کرب‌وبلا به نقل از روابط عمومی بنیاد دعبل خزاعی، نشست نقد و بررسی کتاب «حماسه حسینی» با حضور محمدرضا سنگری رئیس هیئت علمی بنیاد دعبل و محمد اسفندیاری به‌ عنوان ناقدان کتاب، در بنیاد دعبل خزاعی برگزار می‌شود.

سلسله نشست‌های نقد و بررسی منابع عاشورایی به همت بنیاد دعبل خزاعی برگزار می‌شود و تا کنون کتاب‌های «کتاب‌شناسی تاریخی امام حسین (ع)»، «‌مقتل ابی مخنف، لهوف»، «مقتل جامع سید الشهدا» و کتاب «رحمت واسعه» در این نشست‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفته و در نشست روز سه‌شنبه 14 دی‌ماه نیز «حماسه حسینی» نقد و بررسی می‌شود.

گفتنی است، کتاب «حماسه حسینی» مجموعه‌ای مشتمل بر سخنرانی‌ها و یادداشت‌های استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری درباره حادثه کربلا است.

جلد اول این مجموعه شامل هفت فصل است که در آن موضوعاتی از قبیل تحریفات واقعه کربلا، ماهیت قیام حسینی، تحلیل واقعه عاشورا و شعارهای عاشورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

همچنین سخنرانی استاد شهید با عنوان «عنصر امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی» و «عنصر تبلیغ در نهضت حسینی» موارد مورد بحث در فصل‌های آخر این کتاب است.

جلد دوم مجموعه «حماسه حسینی» شامل نوشته‌ها و یادداشت‌های استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در این باب است. این کتاب حاوی مطالبی است که استاد شهید به مرور ایام نگاشته‌اند و هدف از این نگارش، یادداشت مطالب قابل توجه جهت مراجعات بعدی یا آمادگی برای سخنرانی بوده است.

لازم به ذکر است، علاقمندان برای حضور در نشست نقد کتاب «حماسه حسینی» می‌توانند سه‌شنبه 14 دی‌ماه ساعت 10 صبح به دفتر مرکزی بنیاد دعبل خزاعی واقع در خیابان فلسطین، نرسیده به میدان فلسطین، بن‌بست سعیدی، پلاک2 سالن آمفی تئاتر بنیاد دعبل مراجعه کنند.