به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، انتشار تصویری از یک صلیب مسیحی در بین عزاداران امام حسین علیه السلام در بین الحرمین کربلا، در شبکه های اجتماعی  بازتاب فراوانی پیدا کرد.

در این تصویر یک صلیب چوبی بزرگ که مربوط به یک دسته عزاداری مسیحی است، در هنگام برگزاری مراسم محرم امسال در کربلای معلی برافراشته شده است.

 

457404.jpg

 

در حالی که این تصویر بحث های فراوانی را در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است، طرفداران آن، این عکس را منظره ای زیبا از همزیستی ادیان گوناگون در عراق می دانند.

آنها با پیام های مختلف، آرزو می کنند که این تصویر به عنوان نماد تسامح، تساهل، درک متقابل و قبول دین و عقاید یکدیگر، از اقدامات افراطی و خشونت های طایفه ای در عراق و سپس در همه جای جهان بکاهد.

گفتنی است در همین راستا تصویر زیر نیز از شرکت علمای مسیحی عراق در یکی از مجلس عزاداری محرم امسال در دفتر «حجت الاسلام سید عمار حکیم» منتشر شده است.

 

457405.jpg

 

عراق به عنوان منطقه ای بسیار باستانی و تمدنی، کشوری با تنوع مذهبی بالاست که پیروان ادیان گوناگون (اسلام شیعی، اسلام سنی، مذاهب مختلف مسیحیت، یهودیت، صابئیت، آشوری، یزیدی و ... ـ )در آن زندگی می کنند.

 


به نقل از ابنا