به گزارش کرب‌و‌بلا، با توجه به همزمانی دیدار تیم‌های ایران - کره جنوبی با روز تاسوعا حاشیه‌های فراوانی برای این بازی ایجاد شد.

با وجود تلاش‌های فدراسیون فوتبال امکان تغییرزمان این بازی فراهم نشد. با توجه به این همزمانی بازی فوتبال با شب عاشورا عده‌ای خواستار لغو بازی و پرداخت تمامی هزینه‌هایی بود که در ازای لغو بازی به کشور ایران تحمیل می‌شد. از سوی دیگر برخی از علما و مراجع در خصوص نحوه برخورد با این مشکل راهکارهایی ارائه دادند.

موحدی کرمانی، خطیب نماز جمعه تهران با گوشزد کردن توصیه‌های مهمی به مسئولان، گفت: حالا که اجبار برای برگزاری بازی وجود دارد و می‌تواند برای کشور خسارت‌هایی ایجاد شود، بهتر است بازی در فضایی کاملا حسینی برگزار شود.

وی ادامه داد: من در این زمینه وارد نمی‌شوم اما باید بگویم که اگر قرار است شب عاشورا مسابقات فوتبال انجام بگیرد، دقت کنید که فضای مسابقه باید صد درصد عاشورایی و کربلایی باشد، در و دیوار آنجا باید سیاه پوش شود، تمام فضا سیاه پوش شود و فریاد یا حسین از میان جمعیت پیوسته بلند شود. عوض کفی که در این مسابقات زده می‌شود باید همه فریاد بزنند یاحسین.

در همین راستا ورزشگاه آزادی به حرمت این ایام سراسر سیاه پوش شد.هم‌چنین بزرگترین پرچم مشکی که نام امام حسین (ع) بر روی آن نوشته شده است و پرچم ایران به طول 600 متر در جریان بازی ایران و کره توسط تماشاگران به طور مرتب باز و بسته خواهد شد.