به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از شفقنا، آیت الله یثربی در همایشی که به‌مناسبت پیشواز محرم در قم برگزار شد، بیان داشت: مجالسی که شما در ایام محرم و صفر برگزار می‌کنید شامل دعای امام صادق علیه السلام است که فرمودند خدا رحمت کرده است آنان را که برای اقامه و احیای امر اهل‌بیت (ع) تلاش می‌کنند و شما که اقامه عزای اهل‌بیت (ع) می‌کنید مشمول دعایی هستید که اجابت آن قطعی است.

آیت الله یثربی با تأکید بر این که ساحت دین و اولیا باید منزه بماند، افزود: ممکن است برخی در لباس دین به منافع مردم و جامعه ضربه بزنند اما این کار افراد است و ارتباطی با ساحت دین و اولیای دین ندارد.

وی به حاضران توصیه کرد: کاری کنید که خلوص و صفای گذشته در هیئت‌ها باقی بماند، افراط در عزای اباعبدالله معنا ندارد، هر چه در عزای حسین بذل کنیم در برابر بذل آن خون مقدس، کم بهاست.

استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم با تصریح بر این‌که اقامه عزای اباعبدالله عبادت است، افزود: اصل عبادت به خلوص آن است و مبادا بدزبانی‌ها، ایجاد مزاحمت‌ها، قدرت‌طلبی‌ها، نیش و طعنه زدن‌ها، کیسه دوختن برای پست و عنوان و مقام، چاپلوسی و تملق‌ها، دشمنی و رقابت‌های بیهوده، و خودنمایی و خودپسندی‌ها، نیت‌مان را غیرالهی کند و دستاورد ما از این عبادت، تنها مشقت باشد.

وی درباره سخنرانان و خطبایی که به هیئت‌ها دعوت می‌شوند، بیان داشت: مجالس عزای اباعبدالله باید مکانی برای انعکاس معارف اهل‌بیت (ع) و عاشورا باشد، این خوب نیست که خطبایی را دعوت کنید که از آن‌ها هیچ شناختی ندارید. آیا این‌که فقط لباس روحانیت دارند کافی است؟ امروز عده‌ای در این لباس وارد شده‌اند که یا از روی جهل و یا حساب‌شده، اساس ولایت اهل‌بیت (ع) را هدف گرفته‌اند.

صرف این که فلان خطیب در رادیو و تلویزیون دعوت می‌شود دلیل درستی برای دعوت از آنها در مجلس عزای اباعبدالله نیست.

آیت الله یثربی در پایان در خصوص ذاکران و مداحی‌ها نیز توصیه کرد: نباید همه مجلس به مداحی اختصاص داده شود.