به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از تسنیم، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته اتباع غیرایرانی از سایر مرزهای کشور به مراسم اربعین حسینی اعزام خواهند شد.

وی افزود: در سمینار استانداران کشور در تهران با محوریت مراسم اربعین حسینی، فهرست کارهای انجام‌ شده و نیازهایی که در این استان و مرز بین‌المللی مهران داریم به وزیر کشور و ستاد اربعین حسینی ارائه و تصمیماتی در راستای رفع این نیازها گرفته شده و دیگر استان‌ها بیشتر راغب هستند به ایلام بیایند و به زائران خدمات ارائه کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: اتباع افغانی از مرز شلمچه و یا چزابه به مراسم اربعین حسینی اعزام خواهند شد و به مهران نخواهند آمد و در صورت مراجعه، این افراد به مرزهای تعیین شده عودت خواهند شد.

وی تصریح کرد: احتمال دارد که مرز سومار در حد محدود باز شود که این امر کمکی به مرز مهران خواهد کرد و با برنامه‌ریزی انجام‌ شده در ستاد اربعین، زائران تعدادی از استان‌های کشور از مرز مهران به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی به کشور عراق سفر خواهند کرد.

مروارید اشاره به اینکه در این ایام با توجه به حجم جمعیت باید سرویس‌های بهداشتی سیار استفاده شود، گفت: شهرداری تهران به ‌عنوان عامل عملیاتی و اجرایی که در همه زمینه‌های نیرو دارد مسئول کمیته خدمات شهری است و این کمیته به رفاه زائران کمک خواهد کرد.

وی افزود: امکانات اسکان باید برای نیروهای فعال و عملیاتی در مرز بین‌المللی مهران و همچنین نیروهای خدماتی در ایام اربعین حسینی فراهم شود و موکب‌ها و ایستگاه صلواتی در مکان‌های خاصی در طول مسیر و پل زائر تا پایانه مرزی مهران مستقر خواهند شد و نقشه جانمایی این ایستگاه‌ها و موکب‌ها کاملا آماده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: در خصوص خدمات بهداشتی و درمانی ‌کارهای زیادی انجام ‌شده و سپاه و دیگر ارگان‌های مربوطه نیز در این امر  فعالیت خواهند کرد و بر اساس توافقی که انجام‌ شده در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، آمبولانس‌های ما می‌توانند تا 45 کیلومتر در خاک عراق وارد شده و نسبت به انجام عملیات امداد و نجات اقدام کنند.