به گزارش کرب‌وبلا ، «جامعه ایمانی مشعر» از مدیران هیأت‌های مذهبی و هنرمندان هیأتی دعوت کرده تا با مشارکت فعال در فراخوان «نشان هیأت»، این مجموعه را در پیشبرد بهتر و کامل‌تر این امر یاری رسانند.

بر اساس این گزارش در این فراخوان آمده است: هنرمندان مسلمان، هرگز نتوانسته‌اند نسبت به واقعه عظیم کربلا بی‌تفاوت باشند و فرهنگ غنی عاشورا در طول تاریخ تأثیرهای بی‌بدیل و غیر قابل انکاری بر هفت هنر گذاشته است.

اما «نشان هیأت» یکی از مصادیق نفوذ فرهنگ عاشورا در هنر گرافیک است که مغفول مانده و پیش از این مورد توجه واقع نشده است. گردآوری، ثبت و ماندگار کردن هویت تاریخی هیأت، ادای دینی به نهاد هیأت است؛ و به هویت‌بخشی هیأت‌ها کمک شایانی می‌کند.

در ادامه این فراخوان آمده است: این فراخوان در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود. در بخش اصلی، هیأت یا طراح  نشان طراحی شده برای هیأت را در بخش اصلی فراخوان شرکت می‌دهند.

جوایز این بخش به این ترتیب است:
رتبه اول: طراح نشان 2 سکه تمام‌بهار آزادی و هیأت صاحب نشان 3 میلیون تومان
رتبه دوم: طراح نشان 1 سکه تمام‌بهار آزادی و هیأت صاحب نشان 2 میلیون تومان
رتبه سوم: طراح نشان نیم‌سکه بهار آزادی و هیأت صاحب نشان 1 میلیون تومان

داوران فراخوان نشان هیأت، آقایان صداقت جباری، مسعود نجابتی و مسعود سپهر خواهند بود.

در بخش جنبیِ فراخوان، طراحان و هنرمندان هیأتی می‌توانند برای یک هیأت فاقد نشان، نشان طراحی کنند و در این بخش شرکت کنند. در این بخش، سه اثر شایسته تقدیر، هر کدام نیم‌سکه بهار آزادی دریافت خواهند کرد.

آثار برگزیده، در کتاب و سایت نشان هیأت ثبت شده و هنرمندانِ صاحب اثر، مجوز حضور در کارگاه تصحیح آثار را دریافت خواهند کرد.

همچنین محدودیتی در تعداد آثارِ ارسالی وجود ندارد و هیأت‌ها می‌توانند نمونه‌های قبلی نشان هیأتشان را نیز ارسال کنند.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 30 مهر 95 به سایت فراخوان به نشانی Neshan.1542.org یا ربات تلگرام @farakhan1542bot ارسال نمایند.