به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمدرضا درویش کارگردان سینما در آستانه آغاز اولین جشنواره مردمی فیلم و عکس چهلچراغ در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره با موضوعیت زندگی امام حسین (ع) گفت: جای این جشنواره به جهت وجه مضمونی ماجرا در سینمای ملی ما خالی بود.

وی ادامه داد: حرکت امام حسین و موضوع عاشورا به لحاظ هویتی و فرهنگی تکیه‌گاه محکمی برای جامعه است بخصوص جوامعی مانند ما که ساختارهای هویتی کهنی دارند.

وی افزود: اگر بپرسیم بهترین تکیه‌گاه فرهنگی کشور ما چیست می‌توان گفت قطعا حرکت امام حسین (ع) است که بالاترین مقام به لحاظ هویتی و معرفتی دارد. در کنار آن سینما هم باید نسبت به این موضوع با تولید، فیلمنامه و فیلم در جریان سازی فرهنگی نقش خود را ایفا کند.

کارگردان «رستاخیز» تصریح کرد: میلیاردها ستاره در منظومه و در آسمان فرهنگ وجود دارد که امام حسین (ع) در این منظومه ستاره درخشان است پس سینما و جریان هنر نمی‌تواند از آن بگذرد.

کارگردان «دوئل» اظهار داشت: راه اندازی مسائل فرهنگی مانند جشنواره چهلچراغ باید در دیگر جریان‌های هنری نیز به وجود بیاید.

وی یادآور شد: این بهانه و فضای خوبی است که هنرمندان هنر عرصه عاشورایی دور هم جمع شوند و به بهانه معارف عاشورایی به تماشای آثار یکدیگر بنشینند و می‌تواند حرکت مثبتی در جهت تشویق و تحریک استعداد‌ها و خلاقیت‌ها در عرصه فرهنگ عاشورایی باشد.