کمپین «اهدا خون» امام حسین (ع) که همه ساله از شیعیان برای اهدا خون به نام امام حسین(ع) و شهیدان کربلا دعوت به عمل می آورد با همکاری سازمان انتقال خون بریتانیا، از علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا در مراکز مختلفی که برای این کار در نظر گرفته شده مراجعه نموده وخون خود را به بیماران نیازمند در بیمارستان ها اهدا نمایند.

در روز برگزاری این کمپین، کارکنان سازمان انتقال خون بریتانیا به همراه اعضای کمپین اهدا خون امام حسین، در مرکز اسلامی لندن مستقر می‌شوند تا برنامه دریافت خون از کسانی که داوطلب این امر خیر بودند را به اجرا گذارند.

طبق اظهارات یکی از مسئولان این کمپین٬ برنامه در مرکز اسلامی لندن و در دیگر نقاط شهر لندن و همینطور در بعضی دیگر از شهرهای انگلیس به اجرا درمی‌آید.

به گفته مسئولان برگزاری این کمپین برنامه اهدا خون به نام امام حسین (ع) از حدود ده سال پیش و با ابتکار گروهی از جوانان شیعه آغاز شده است.

هدف از اجرای این برنامه تشویق مسلمانان به انجام این امر خیر و کمک به بیماران با نیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره جانبازی ها ورشادت های شهیدان کربلا است.

یکی از اهدا کنندگان خون در این طرح می‌گوید: من به این مکان آمده‌ام تا نشان دهم اگر امام حسین (ع) و دیگر شهیدان کربلا در آن زمان برای دفاع از حق و حقیقت خون خود را نثار کردند، من نیز با این عمل شاید بتوانم قدمی هرچند کوچک در راه زنده نگه داشتن اهداف کربلا بردارم.

یکی دیگر از جوانان شیعه که در این طرح شرکت کرده است معتقد است: امام حسین (ع) برای اعتلای منزلت انسانی و کمک به بشریت خون خود را به همراه همه هستی خویش و نیز عزیزترین کسانش اهدا کرد. بنابراین قطراتی از خون من که می تواند جان یک انسان نیازمند را نجات دهد حرکتی است در راستای همان هدف یعنی کمک به انسان هایی که به یاری ما نیاز دارند.

مسئولان کمپین اهداء خون به نام امام حسین(ع) می‌گویند اینک پس از سال ها اجرای موفقیت آمیز این برنامه این افتخار را داریم که هرساله در دوازده شهر بریتانیا این پروژه را به مرحله اجرا در آوریم که طی آن بیش از چهارصد نفر داوطلب اهدا خون مشارکت می‌نمایند.آنان معتقدند که حرکت آنها توانسته تا کنون جان انسان های زیادی را از مرگ نجات دهد. همچنین برگزارکنندگان این کمپین با انتشار کتابچه هایی تلاش می کنند تا اطلاعات مفیدی را درباره اهداف انسان ساز و بشر دوستانه امام حسین در حادثه کربلا در اختیار کسانی که غیرمسلمان هستند و به این کمپین می پیوندند قراردهند.

گفتنی است در برنامه اهدا خون به نام امام حسین (ع) تعداد زیادی از مراجعه کنندگان افراد غیر مسلمان و عمدتا مسیحی بودند.