به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، مرتضی میقانی با اشاره به ماموریت و برنامه‌های رسانه ملی برای فرهنگ‌سازی و ترویج نماز ظهر عاشورا، تصریح کرد: در ستاد اقامه نماز رسانه ملی توجه به نماز اول وقت و ترویج بحث نماز همواره به عنوان یک راهبرد مهم و هدف اساسی در حوزه معارف دنبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا و با توجه به اینکه خیل عظیم عزاداران در تجمع‌های مذهبی به عزاداری می‌پردازند، بنابراین برگزاری نماز جماعت در ظهر عاشورا شکوه خاصی دارد و ما برای این منظور تدابیر خاصی اندیشیده‌ایم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز سازمان صدا و سیما از آمادگی رسانه ملی برای ضبط نمازهای جماعت باشکوه در سراسر کشور در روز عاشورا خبر داد و گفت: در استان‌ها و شبکه‌های سراسری تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده که هم به موضوع فرهنگ‌سازی برای اقامه نماز جماعت و هم نماز جماعت ظهر عاشورا توجه شود و این جریان‌سازی صورت گیرد و رسانه ملی بنابر وظایف ذاتی خود، این اتفاق مهم فرهنگی را پوشش می‌دهد.

میقانی یادآور شد: اگر امام حسین علیه السلام فرمودند که تمام این جنگ و شهادت ما به خاطر نماز است، ما نیز به عنوان رهروان راه ایشان باید به این مهم پایبند باشیم و نشان دهیم پیرو راستین آن حضرت هستیم نه اینکه خدای نکرده در حین عزاداری‌ها از نماز اول وقت غافل شویم.

وی با بیان این‌که «برای این منظور تیزرهای تبلیغی در رسانه ملی پخش می‌شود» گفت: برگزاری نماز ظهر عاشورا و فرهنگ‌سازی برای این اتفاق مهم فرهنگی در سخنرانی‌های مذهبی که در رسانه ملی انجام می‌شود نیز مورد توجه قرار گرفته و تیزر مربوط به نماز ظهر عاشورا که توسط ستاد اقامه نماز کشور تهیه شده به کرات و به طور مرتب از شبکه‌های سراسری و استانی در حال پخش است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز سازمان صدا و سیما افزود: در سراسر کشور به ویژه مراکز استان‌ها، مساجدی که نماز باشکوه ظهر عاشورا در آن‌ها برگزار می‌شود برای تهیه و ضبط برنامه مشخص شده است و به شبکه‌های استانی ماموریت داده شده که این اجتماع عظیم را پوشش دهند.

 


به نقل از ایسنا