به گزارش کرب و بلا به نقل از فارس، رضا همدانی، نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در عراق  گفت: بدون شک اثرپذیرترین قشر جامعه جوانان دانشگاهیان هستند و به تبع آن می‌توانند اثر گذارترین قشر جامعه نیز باشند، لذا بهترین اقدام فرهنگی برای عزیزان دانشجو و دانشگاهیان زیارت عتبات عالیات است.

نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ایران در عراق جلسات قبل از سفر برای هر کاروان در استان‌ها و همایش قبل از سفر برای تمامی کاروان‌ها به صورت جمعی را از دیگر اقدامات این ستاد اعلام کرد.

وی همچنین گفت: هدف از این جلسات آشنایی و ارائه اطلاعات لازم در خصوص سفر به عتبات برای دانشجویان و دانشگاهیان، قبل از سفر بود که اثرات بسیار مثبت آن را در طول اعزام کاروان‌ها مشاهده کردیم.

همدانی برگزاری بیش از 40 همایش با نام «احلی من العسل» در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در کربلا را بسیار تاثیر گذار توصیف کرد.

این مدیر فرهنگی در ادامه گفت: برگزاری دو گردهمایی بزرگ کوثر شناسی و سبک زندگی فاطمی در سالن اجتماعات خاتم الانبیاء حرم مطهر امام حسین (ع)  نیز از دیگر برنامه هایی بود که مورد توجه دانشگاهیان زائر عتبات قرار گرفت.

وی افزود: در نجف اشرف نیز حدود 90 برنامه روایتگری و بازدید از مرقد و کتابخانه علامه امینی و بازدید از بیت حضرت امام خمینی (ره) و آشنایی با مهندسی انقلاب و فرهنگ استعمار ستیزی امام، توسط بعثه مقام معظم رهبری در نجف برای دانشگاهیان برگزار شد.

وی در پایان گفت: چهاردهمین دوره اعزام کاروان های دانشگاهیان به عتبات در 2 اردیبهشت 95 با اعزام دو کاروان از استان لرستان به کار خود پایان خواهد داد.