به گزارش کرب و بلا به نقل ازفارس، آیت‎الله سید ابوالحسن مهدوی گفت: شخصی که به زیارت امام حسین (ع) می‎رود مانند این است که خالق جهان را زیارت کرده باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از آنجایی که امام حسین (ع) ثارالله است، ارتباط با کربلا، مکمل ایمان انسان می‌شود تا جایی که دشمنان اسلام از لبیک یا حسین گفتن مردم هراس دارند.
وی افزود: شخصی که از زیارت رفتن به کربلا کوتاهی کند، حتی اگر اهل بهشت هم باشد، مکان او در بهشت پایین‌تر از دیگران قرار دارد و با دین ناقص از دنیا می‏‌رود.
امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: این‌که خداوند از ما درخواست برقراری ارتباط با اهل‌بیت را کرده است دلایل مختلفی دارد که یکی از دلایل آن ثواب بردن افراد در این دنیا است.
آیت‎الله مهدوی بیان کرد: خدایی شدن انسان‏‌ها به این معناست که وقتی انسان‌ها به زیارت اهل‌بیت می‎روند، تغییرات زیادی را در وجود خود احساس می‎‏کنند و به بیان دیگر آسمانی می‎شویم و افکار آخرتی در ما ظهور می‎کند.
وی تصریح کرد: در پیاده‌‏روی به سمت نجف، هر یک قدم به اندازه رفتن به یک حج و یک عمره است، بنابراین سرزمین کربلا ویژگی خاصی دارد که قابل مقایسه با هیچ سرزمین دیگری نیست.