به گزارش کرب و بلا به نقل از ایرنا، رضا معممی مقدم گفت: بحث راه‌اندازی چنین دوره‌ای دست‌کم از سال 91 مطرح بوده و توسط انجمن مداحان پیگیری شده است.
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین گفت، تعظیم شعائر مذهبی، قرائت درست از مناسبت‌های مذهبی و سیره شناسی ائمه اطهار برای این سازمان اهمیت زیادی دارد.
رضا معممی ادامه داد: بر همین اساس با تأیید وزارت علوم دوره کاردانی حرفه‌ای مدیحه و مرثیه سرایی در مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان، طراحی و ایجاد شده است.
او استانداردسازی مرثیه سرایی و مدیحه سرایی بر اساس واقعیت‌های تاریخی، یکسان‌سازی مطالب مطروحه در مراسم مذهبی، و ارائه فرهنگ اصیل اسلامی در مراسم را از ضرورت‌های مهم راه‌اندازی این دوره‌ها عنوان کرد.
بر اساس این گزارش، معممی مقدم، برنامه‌ریزی هدفمند برای برگزاری مراسم مذهبی جذاب برای جوانان را یکی دیگر از ضرورت‌های ایجاد دوره کاردانی مداحی دانست.
نایب‌رئیس خانه مداحان سه سال و نیم پیش از ایجاد رشته مداحی در دانشگاه علمی کاربردی خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که مداحان پس از دریافت مدرک بتوانند در کنار کار خود به تدریس دروس عقیدتی و قرآنی در آموزش و پرورش نیز بپردازند.