سید صولت مرتضوی در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: از این مبلغ 24 میلیارد ریال هزینه شد.

وی با بیان اینکه سال آینده هزینه‌های شهرداری مشهد در این خصوص 50 درصد کاهش خواهد یافت ادامه داد: شهرداری مشهد کار خدمت‌رسانی به زائران کربلا را در ایام اربعین حسینی امسال با به‌کارگیری 300 راننده، 150 دستگاه اتوبوس و 400 نیروی خدماتی بر عهده داشت.

مرتضوی به ایجاد موکب‌هایی در مسیر کاروانهای پیاده به سمت کربلا توسط شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: در ایام اربعین حسینی روزانه افزون بر 20 هزار نفر در این موکب‌ها اسکان و پذیرایی شدند.

شهردار مشهد ادامه داد: بخشی از تجهیزات منتقل شده به کربلا توسط شهرداری نظیر چادر و داربست به منظور خدمات‌دهی به زائران در سال آینده، در شهرهای کربلا و نجف دپو شد.
وی افزود: حضور مسلمانان در ایام اربعین حسینی در کربلا و ایام پایانی صفر در مشهد حماسه‌ای مذهبی بود که خشم استکبار را به دنبال داشت.

شهردار مشهد ادامه داد: استکبار بر آن است که با بی‌تدبیری، انتقام این حضور را از مسلمانان بگیرد.

وی گفت: گواه این امر حمله به منزل آیت‌الله زکزاکی روحانی نیجریه‌ای در هفته جاری است که این اقدام از نظر منشور ملل متحد نوعی نسل‌کشی است.

مرتضوی افزود: گرچه به نظر می‌رسد دولت نیجریه توان مقابله با لابی صهیونیستی را ندارد اما هر دولتی در مقابل شهروندانش مسئول است و دولت نیجریه باید به رعایت حقوق شهروندی عمل کند.

شهرداری مشهد کار خدمت‌رسانی به زائران کربلا را در ایام اربعین حسینی امسال با به‌کارگیری 300 راننده، 150 دستگاه اتوبوس و 400 نیروی خدماتی بر عهده داشت.