به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، نمایشگاه مراحل بازسازی مرقد مطهر امام حسین علیه السلام با حضور شیخ عبدالمهدی کربلائی تولیت محترم آستان قدس حسینی، سید افضل شامی معاون تولیت و اعضای شورای اداری و تعداد زیادی از محبین اهل بیت علیهم السلام در بین‌الحرمین افتتاح شد. 

در این نمایشگاه مراحل ساخت مرقد مطهر امام حسین علیه السلام از ابتدا تا به امروز به تصویر کشیده شده است و نمایشگاه در طول ماه محرم دایر خواهد بود. 
سعید زمیزم، مدیر این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه در سه بخش برگزار شده که نخستین بخش آن به تاریخچه مراحل ساخت مرقد امام حسین علیه السلام از زمان شهادت تا به امروز و مراحل تخریب این مکان مقدس توسط دشمنان اهل بیت علیهم السلام اختصاص یافته است. 
زمیزم در ادامه افزود: بخش دوم نمایشگاه نیز با عنوان «قمر بنی هاشم؛ شمشیر برنده» به سیره حضرت عباس علیه السلام، قهرمانی‌ها، شجاعت، جهاد و مبارزه آن حضرت اختصاص یافته است و بخش سوم نمایشگاه نیز با عنوان «زنان همراه امام حسین علیه السلام» به مطالبی درباره 20 تن از زنانی که مواضع افتخارآفرینی را در قبال امام حسین علیه السلام در زمان اعلام انقلاب حسینی یا در حین این انقلاب و پس از شهادت آن حضرت اتخاذ کردند، اختصاص یافته است. 
به گفته وی، این بخش از نمایشگاه با استناد به منابع دقیق و مستند و کتب مورد تأیید برای علاقمندان دایر شده است. 

 

470-5-5.jpg

 

470-2-2.jpg

 

470-6-6.jpg

 

470-4-4.jpg

 

470-3-3.jpg

 

470-1-1.jpg

 

470.jpg

 


به نقل از وب سایت رسمی آستان قدس حسینی