علی علامه‌زاده در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (علیه‌السلام) در حوزه علمیه خواهران در بندرعباس اظهار کرد: مهمانان امسال این کنگره از کشورهای لبنان، تونس، کلمبیا و یمن هستند که تا پایان کنگره در بخش‌های مختلف از دیدگاه‌های آن‌ها استفاده می‌شود.

 

وی از جوزف هاشم به عنوان شخصیت‌های کهنه‌کار سیاسی لبنان یاد کرد که سال‌ها به عنوان وزیر وزارتخانه مختلف بهداشت، اقتصاد و دارایی، تلگراف و تلفن و تأمین اجتماعی فعالیت داشته است و در کنار فعالیت‌های دولتی مسلط به شعر و شاعری نیز است.

 

علامه‌زاده در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در این دوره از کنگره امام سجاد (ع) 200 مقاله از کشورهای هند، عراق، لبنان و 28 استان کشور به دبیرخانه همایش واصل شد که از این تعداد 80 مقاله قابلیت چاپ را دریافت کردند و همچنین از صاحب اثران 10 مقاله نیز به عنوان مقالات برتر تجلیل می‌شود.

 

وی افزود: حضور 1600 نفر از جوانان و اعضای کانون‌های مساجد هرمزگان که در کارگاه‌های آموزشی سفیران ولایت در استان قم شرکت و در درس استادان و علمای بزرگ این شهر مقدس تلمذ کردند از دیگر برنامه‌هایی بود که در راستای پنجمین کنگره امام سجاد (ع) در استان دنبال شد و اثرات بسیار خوبی را در برداشت.

 

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) ادامه داد: از سال گذشته در راستای اهمیت کنگره امام سجاد (ع) برای پنجمین دوره، هفت استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و استان‌های خوزستان و هرمزگان به عنوان استان معین پیش قدم شدند و برنامه‌های متنوعی برگزار کردند.

 

وی برگزاری آیین نخستین سوگواره ملی شعر سجده‌های امام سجاد (ع)  در بندرعباس، اجرای اشعار بلوچی در استان سیستان و بلوچستان، برگزاری برنامه‌های زنده از شبکه استانی خوزستان، برگزاری آیین‌های شعر در استان‌های کرمان و فارس را بخشی از فعالیت‌های استان‌ها در این راستا ذکر کرد.

 

علامه‌زاده چاپ کتاب شعر کودک با محوریت امام سجاد (ع) توسط حجت‌الاسلام بهزاد پودات از روحانیون برجسته استان هرمزگان در آیین نخستین سوگواره ملی شعر سجده‌های امام سجاد (ع) در بندرعباس را به عنوان نمونه‌های برجسته و ارزشمند برای پنجمین کنگره نام برد.

وی اظهار امیدواری کرد در سال‌های آینده شاهد اثرات بیشتری از مجموعه‌های اشعار در حوزه کودک در استان هرمزگان باشیم.

 

علامه‌زاده، حاصل چهار دوره برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) را چاپ هفت عنوان کتاب با موضوعات مختلف جایگاه امام سجاد (ع) و کتاب‌های ارزشمند آن حضرت از جمله صحیفه سجادیه اعلام کرد.

وی در پایان از کمک‌های خیرخواهانه خیرین، مردم و مسئولان این استان در برگزاری هرچه بهتر کنگره نیز تشکر کرد.