به گزارش کرب و بلا، علیرضا بدیع؛ شاعر و غزلسرای معاصر وضعیت شعر عاشورایی را نسبت به گذشته قابل قبول دانست و گفت: سیری که از سوی شاعران تازه نفس آغاز شده است نباید متوقف شود بلکه   آنچه شاعران باسابقه برجای گذاشته اند باید مورد توجه و پیگیری از سوی شاعران جوان باشد. 

 

وی تصریح کرد: بالا بردن اطلاعات عمومی و اشراف به تاریخ عاشورا از طریق مطالعه اسناد معتبر و مقتل‌ها برای شاعران عاشورایی امر واجبی است  و شاعران جوان بعضاً به دلیل داشتن مطالعات سطحی دچار خطاهای فاحشی در کار می‌شوند و نتیجه اینکه کار آنها عاری از سندیت تاریخی است و ارزش آن به شدت تنزل پیدا می‌کند.

 

بدیع در ادامه گفت: نباید به خاطر احترام و ارزش و شأنیتی که همگی برای حضرت سیدالشهداء (ع) قائلیم موجب شود تا  در اشعار خود متوسل به جملاتی شویم که به جرأت می توانم بگویم کفرگویی است؛ به طور مثال وقتی این عبارت در یک جمله ادبی در مورد امام حسین (ع) به کار می‌رود که «خدا به تو حسادت می‌کند" حتی اگر گوینده آن نیز قصد و نیت خیری داشته باشد اما  نتیجه کار او کفرگویی است.

 

وی با ابراز گله از به کار بردن برخی ملودی های سخیف و اصطلاحاً آن طرف آبی در بعضی مداحی‌ها، تأکید کرد: این کار به جای خاطره امام حسین (ع)، خاطره دیگری را در ذهن شنونده تداعی می‌کند و چنین اقدامی شأنیت مجلس و محفل عزای حسینی را پایین می‌آورد.

 

این شاعر جوان در ادامه گفت: به جرأت می‌توان گفت که استاد معتبر شیعی پیرامون کربلا آن‌قدر کافی است که زمینه مناسبی برای مطالعه و استفاده درخور در زمینه سرایش شعر و مداحی را فراهم آورد و این امر نیازمند یک عزم و اراده جدی است که باید از سوی نسل جوان شاعر و مداح برای تعمیق و مطالعه دقیق تر پیرامون موضوع صورت گیرد و البته در این راستا حمایت های دولتی و سازمانی از شاعران و پیوندگان فرهنگی عاشورا بسیار مهم است.