محمد صائبی گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، از ابتدای محرم تا پایان دهه دوم سرودهای مذهبی در30 ایستگاه مترو اجرا شود. 

 

وی با اشاره به اجرای موفق طرح خیمه حسینی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این طرح باحضور 40 تن از بانوان و آقایان روحانی که آماده پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی مسافران هستند، نیز در این ایام اجرا می‌شود. 

 

صائبی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب در10ایستگاه با موضوع محرم و صفر و نصب روزشمار محرم در 30 ایستگاه از جمله تجریش، صادقیه، ولیعصر (عج)، امام خمینی (ره) و... از دیگر برنامههای فرهنگی به مناسبت ایام محرم و صفر است. 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو در ادامه به اجرای طرح صحابه حسینی، صحابه خمینی اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، صحابه امام حسین (ع) و صحابه امام خمینی (ره) به صورت نوشتاری و در قالب استند در 30 ایستگاه مترو به مسافران معرفی می‌شوند و پیش بینی شده طی10روز اول ماه محرم، 15ایستگاه میزبان برنامه‌های نقالی با موضوع عاشوراباشند. 

 

وی در ادامه از اجرای طرح شور حسینی با موضوع نذری دادن و موضوعات عاشورایی خبر داد وگفت: علاوه بر این در نظر داریم تا مجموعه کارگاه‌های هنری حجمی و خطاطی را با موضوع محرمدر ایستگاه‌ها برگزار کنیم. بر این اساس مسافران با ترسیم تصویر یا تحریر نوشته‌ای می‌توانندحس و حال خود را نسبت به ماه محرم بیان کنند. 

 

صائبی در پایان با تاکید بر انجام فضاسازی‌های متناسب با ایام محرم و صفر همچون نصب بنر، کتیبه و ریسه کشی مشکی در ایستگاه‌ها تصریح کرد: تلاش ما این است تا با برگزاری مسابقهکتابخوانی، اجرای نمایش با موضوع امام حسین (ع) در20 ایستگاه و سایر برنامه‌های فرهنگی فضای معنوی پرباری را برای مسافران فراهم کنیم.