وی افزود: هیات ها باید برای برگزاری محافل خود معیارهای الهی و رضایت ائمه اطهار(ع) را مد نظر داشته باشند در غیر این صورت تنها شلوغ بودن کافی نیست ودر حالی که اگر به محتوای محافل و هیات توجه نشود آسیب زا خواهد بود.
خرسندی اظهار داشت: مداحان وظیفه مهم و سنگین دارند که با توجه به جایگاه این افراد در عموم باید از ویژگی هایی از جمله اخلاص، اخلاق، تدین، مطالعه و دانش، آشنا با سبک ها و قالب های شعری و ادبی، توانایی در قرائت صحیح قرآن و ادعیه و متانت و حسن سلیقه برخوردار باشند.
وی اضافه کرد: برپایی مراسم مذهبی به ویژه عزاداری های ایام محرم و صفر در محلات یکی از آداب و رسوم قدیمی در کشور ماست که باید احیا شود و رونق گیرد و این درحالی است که از دیر باز عزاداری ایام محرم و صفر به صورت محله ای و با حضور اعضا و هیات های محلات در مساجد و حسینیه های محله ها برگزار می شد که این نوع عزاداری باید در کشور احیا شود.
او ادامه داد: مشارکت اعضای محل و تاثیر کار فرهنگی بر آنها یکی از کارکردهای عزاداری در محلات بود که هیات ها باید تلاش کنند برنامه های مذهبی و عزاداری خود را در محلات برگزار کنند.
خرسندی عنوان داشت: دشمن با بهره گیری از ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری از جمله ماهواره به دنبال تخریب بنیان خانواده در کشور ماست که برپایی محافل عزاداری در محلات و منازل یکی از راه های مناسب مقابله با این دشمنی است.