داوود منافی‌پور در نشست سالانه مسئولان مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی‌اصغر(ع) همایش شیرخوارگان حسینی سراسر کشور در تالار شیخ طبرسی سالن پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مراسم حضرت علی‌اصغر(ع) صرفا یک روضه‌خوانی ساده و یک مناسبت دینی و مذهبی نیست بلکه ظرفیت برای مخابره پیام مظلومیت اهل بیت و سیدالشهداست، ما موظف هستیم این پیام الهی را به جهانیان مخابره کنیم، معرفی مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) نقطه عطف شیعه است.

 

وی عنوان کرد: کربلا حیات شیعه و حضرت علی‌اصغر(ع) حیات کربلاست، حضرت علی‌اصغر(ع) زنده‌کننده واقعه کربلاست و این موضوع به عنوان یک دکترین در مذهب شیعه مطرح است.

 

منافی‌پور با اشاره به این‌که «یکی از اقدامات صورت گرفته تدوین دانش‌نامه حضرت علی‌اصغر(ع) با بیش از 40 فصل است» ادامه داد: تا قبل از سال 82 زمان آغاز این همایش در سراسر جهان بود تنها حدود 40 کتاب در مقام حضرت علی‌اصغر(ع) منتشر شده اما از سال 82 تا 83 که این همایش جهانی شکل گرفته میزان انتشار کتاب در مقام حضرت علی‌اصغر سه برابر شده است.

 

دبیر مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: سال 82 تعداد اسم‌های فرزندانی که با نام مبارک حضرت علی‌اصغر(ع) نامگذاری شده، بسیار افزایش پیدا کرده به طوری که هم اکنون این نام مبارک جزو 10 اسم برتر و شاخص کشور است.

 

منافی‌پور تدوین ظرفیت‌های اثرگذار این مراسم در سراسر جهان و ادیان دیگر را از دیگر دستاوردهای بزرگداشت حضرت علی‌اصغر(ع) دانست و افزود: در نظر کنگره بین‌المللی شعر علی‌اصغر(ع) با پنج زبان دنیا(اردو، فارسی، عربی، انگلیسی و آذری) برگزار شد.

 

وی با اشاره به استقبال مردم سراسر جهان از کنگره بین‌المللی علی‌اصغر(ع)، افزود: در یک ماه گذشته در کشور انگلیس فقط 700 شاعر اعلام آمادگی کرده‌اند تا به پیام عاشورا و واقعه حضرت علی‌اصغر بپردازند؛ ظرفیت‌هایی که در واقعه‌گویی حضرت علی‌اصغر(ع) وجود دارد، قابل احصاء است.

 

منافی‌پور با اشاره به مخالفت‌هایی که در برگزاری این همایش در سراسر جهان وجود دارد، گفت: در برخی از کشورها مانند انگلیس دولت آن خواستار لغو برگزاری این مراسم در جمعه اول محرم است اما آنان باید بدانند با مخالفت با روضه عاشورا و در راس روضه‌ها که واقعه‌گویی حضرت علی‌اصغر(ع) است، راه به جایی نخواهند برد.

 

 

منافی‌پور با بیان این‌که «تربیت سربازان ظهور حجت(عج) باید از سنین کودکی آغاز شود» افزود: در حال حاضر برای این کار طرحی را در نظر داریم که در قالب حسینی به کودکان آموزش داده شود، این اقدام اکنون در مشهد به صورت آزمایشی انجام می‌شود و نحوه آن به این شکل است که با شیرخوارگان شرکت‌کننده در همایش شیرخوارگان از سنین کودکی تا جوانی ارتباط برقرار کرده و با اشاعه روضه سیدالشهدا و برنامه‌های فرهنگی در این حسینیه کودک، سربازان ظهور امام زمان را تربیت خواهند کرد.

 

دبیر مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به تعداد جلسات برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر جهان، اظهار کرد: به حول و قوه الهی و به همت مسئولان، این همایش در سراسر جهان در سیزدهمین سال فعالیت این مجمع در سال جاری برگزار می‌شود.

 

منافی‌پور افزود: امیدواریم در هفت سال آینده شاهد یک تصاحب چشم‌گیر بین مسئولان باشیم و جلسات این همایش را به 15 هزار جلسه در سراسر جهان افزایش دهیم همچنین از ظرفیت بقاع متبرکه اماکن دینی و مذهبی بهره‌برداری کرده و امکان‌سنجی برنامه سالانه بیش از 500 جلسه ظرفیت آن را فراهم کنیم.