تصاویری که به تازگی از گروه تکفیری داعش در افغانستان ثبت شده، نشان می‌دهد که این گروه تروریستی چگونه از کودکان کم سن و سال افغان سوءاستفاده می‌کند.

رقابت بین تروریست‌های داعش و طالبان در افغانستان بالا گرفته است و این تصاویر نشان می‌دهند که این داعش چه‌طور از کودکان کم سن و سال افغان برای مقاصد تبلیغاتی خود سوءاستفاده می‌کند.

این تصاویر 10 مرداد 1394 در ولایت کنر افغانستان که در شرق این کشور و در مرز پاکستان قرار دارد ثبت شده‌ است.

بخشی از صفحه اینترنتی داعش به مطالب مربوط به "داعش در خراسان" اختصاص یافته است. خراسان یکی از نام‌های قدیمی افغانستان است.

سوءاستفاده از کودکان توسط تروریست‌های داعش سابقه‌دار است. تصاویری که از این تروریست‌ها از عراق و سوریه مخابره شده نشان می‌دهد که چگونه از کودکان به عنوان ماشین‌های قاتل استفاده می‌کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چندی پیش در ملاقات با «حامد کرزی»، رئیس جمهوری سابق افغانستان در مسکو، در مورد گزارش‌های مربوط به فعالیت داعش در افغانستان گفته بود: فعالیت روز افزون گروه داعش و تحکیم مواضع آنها در افغانستان باعث نگرانی است.

وی گفته بود که به باور او داعش در 25 ولایت از 34 ولایت افغانستان حضور دارد.

کودکان را می‌توان به سادگى تحت تاثیر قرار داد و براى عملیات تروریستی آماده ساخت. به همین دلیل گروه‌های تروریستی هم‌چون داعش علاقه زیادی به استفاده از آنان دارند.

در روزهای اخیر سازمان امنیت ملی افغانستان گزارش داد «حافظ سعید» یکی از رهبران ارشد گروه تروریستی داعش در یک حمله‌ هوایی در شرق افغانستان همراه با 30 تن از اعضای این گروه کشته شده است.
اخیراً تروریست‌های طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای به تروریست‌های داعش هشدار داده‌اند که در جهاد افغانستان دخالت نکند.

در ماه‌های اخیر چند تن از رهبران گروه تروریستی طالبان به گروه تکفیری داعش پیوستند و توانستند با کمک نیروها و تجهیزات جدید دامنه‌ نفوذ خود را در مناطق شرقی افغانستان گسترش دهند.

یک فرمانده ارشد آمریکایی گفته است که جنگجویان متحد با گروه داعش در افغانستان با مراکز فرماندهی این گروه در سوریه در تماس هستند.

ژنرال «شان سویندل» مسئول واحد آموزش نیروهای ویژه افغانستان گفت که جنگجویان ناراضی طالبان یک شاخه داعش را در افغانستان ایجاد کرده‌اند