به گزارش سایت تخصصی امام حسین علیه السلام به نقل از سایت خبری شیعه آنلاین، اخبار رسیده از مشهد مقدس حاکی از آن است که حجه الاسلام و المسلمین شیخ «سامی المسعودی» نائب رئیس سازمان وقف شیعی عراق با هدف زیارت مرقد مطهّر و منوّر حضرت ثامن الحجج، علیّ بن موسی الرضا صلوات الله و سلامه علیه، به شهر مشهد مقدس سفر کرده است.

گفته می شود شیخ المسعودی علاوه بر زیارت، در سفر خود برنامه های فرهنگی مختلف از جمله دیدار با برخی علما را نیز انجام خواهد داد. بر همین اساس وی با حضرت آیت الله سیّد «محمّدعلی شیرازی» دیدار کرد.

در این دیدار حجه الاسلام المسعودی گزارش کاملی درباره سامرّاء و حرم مطهّر امامین عسکرییّن علیهما السلام و روند کار بازسازی و توسعۀ آن و کار گنبد مطهّر و دیگر امور مربوطه را به اطلاع رساند.

وی گفت: آنچه مایۀ مسرّت همگان است و خواهد بود این است که بحمد الله با تمامی مشکلاتی که سر راه بود و موضعگیری های خصمانه که از سوی مخالفین صورت می گرفت در پایان موفق شدیم أسناد بارگاه مطهّر دو امام مظلوم و کلیۀ توابعش را به نام "الوقف الشیعی" ثبت نمائیم و سند قطعی به این نام مقدس ثبت گردد و دست مخالفین از این مکان مقدس قطع شود و آرزوی سیطره و استیلاء را بر آن به گور ببرند.

سپس حجه الاسلام المسعودی یک نسخه از سند صادره از سوی اداره ثبت اسناد سامرّاء را به حضرت آیت الله شیرازی تقدیم نمود.

آیت الله شیرازی ضمن خیر مقدم و ابراز مسرّت از دیدار با حجه الاسلام المسعودی، از زحمات فوق العاده و تلاش فراوان ایشان در خدمت به حرم عسکریّین (ع) تشکر نموده و گفت: همۀ خدمات شما در دیوان الوقف الشیعی شایان تقدیر و تشکر است لیکن این اقدامی که درباره ثبت حرم مطهّر عسکریّین در اوقاف شیعه نمودید و دست مخالفین جنایتکار را قطع نموده و امیدهای پوچ آنان را به ناامیدی مبدّل نمودید بیش از حدّ سزاوار تقدیر و تشکر است و با این کار دعاء خیر همگان را به خود جلب نمودید.

ایشان افزود: اساساً بسیار جای تعجّب است که أهل سنّت خصوصاً افرادی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در یکی از بزرگ ترین جنایات تاریخ که همانا اقدام به منفجر نمودن و تخریب قبّه مطهّره و حرم پاک عسکریّین است دست داشتند إدّعای تولیت و یا حقّ دخالت در آن مکان مقدّس را بنمایند، بدون تردید امور أعتاب مقدّسه و مشاهد مشرّفه أئمّۀ أطهار (علیهم السلام) باید تنها در دست شیعیان و زیر نظر مرجعیّت عظمای شیعه باشد.