به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، شورای هیئات مذهبی کشور وابسته به معاونت فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در اطلاعیه خود به مناسبت محرم الحرام سال 1435 هجری قمری بر لزوم توسعه نذر فرهنگی در هیئات تاکید کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

 

« ان الحسین مصباح الهداء و سفینه النجاه »

 

با نگاهی موشکافانه به کلام حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است، درمی‌یابیم که نهضت عاشورا در دل خود بنیادهای فراوانی از کارکردهای بصیرتی و رفتاری و عقیدتی دارد. بی‌شک نقش هیئات مذهبی در احیای شعائر محرم و صفر بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست. با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام فرصت‌های بسیاری به صورت طبیعی به منصه‌ ظهور می‌رسند.

یکی از فرصت‌های طلایی ایام محرم و صفر حضور اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان در حسینیه‌ها و مساجد و تکایا است. اگر این فرصت طلایی توسط سخنرانان، مادحین و نوحه‌خوانان قدر دانسته شود و مفاهیم بلند سبک زندگی نبوی و ائمه اطهار علیه السلام با روشی زیبا و موثر منتقل گردد اثرات مثبت آن را در زندگی مردم به نظاره خواهیم نشست.

برای دسترسی به این منظور مهم توجه به نکات ذیل ضروری به نظر می‌رسد:

گوشزد کردن این نکته مهم به مبلغین، مادحین و روضه خوانان به گونه‌ای که حرکتی منظم و همنوا جهت اصلاح سبک‌های زندگی غربی و غیر اسلامی و گرایش به روش‌های زندگی صحیح صورت پذیرد.

منابع موجود در خصوص سبک زندگی اسلامی به نحوی شایسته در اختیار مبلغین، مادحین و... قرار گیرد و آموزشی درصورت لزوم دراین خصوص برگزار گردد.

از الگوهای رفتاری سبک زندگی اسلامی که در بطن هیئات مذهبی حضور دارند به نحوی تقدیر گردد و این تفکر اشاعه داده شود.

مشکلات و معضلات سبک زندگی غیر اسلامی از تریبون‌های رسمی به دغدغه خود مردم تبدیل شود چرا که تا مردم نخواهند هیچ اتفاقی درعرضه رفتار و عمل نخواهد افتاد.

نذر فرهنگی درهیات مذهبی باب گردد.

نماز اول وقت، قرآن با صدای خوش و حفظ قرآن بیشتر متداول گردد.

اجتماع بزرگ هیئات مذهبی درشهرها به‌ویژه مساجد مورد اهمیت بیشتر قرار گیرد.

در خاتمه ما انزجار خود را نسبت به نقشه‌های شوم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل در سوریه، بحرین، عراق و به قتل رساندن مسلمانان بیگناه به‌ویژه شیعیان اعلام می‌داریم.

درپایان شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور اوامر پیامبرگونه مقام عظمای ولایت فقیه امام خامنه‌ای را نصب‌العین خود قرار داده و خواستار توجه بیشتر مسئولین ارشد نظام به اوامر معظم‌له می‌باشیم.»

 


به نقل از ایسنا