به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، مداح چینی که نام اسلامی خود را ادریس معرفی کرد ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: من علاقمند به اهل‌بیت علیه السلام هستم و به عنوان یک مسلمان در کشور چین جدا از نام ملی خودم نام ادریس یکی از پیامبران الهی را برای خودم انتخاب کردم.

وی ادامه داد: ما نمی‌دانستیم که چنین اجلاس و همایش‎هایی در ایران برگزار می‎شود و از اینکه برای شرکت در چنین اجلاس زیبا و ارزشمندی دعوت شده‎ام بسیار خوشحالم.

وی تصریح کرد: خصوصیات امام حسین علیه السلام به اندازه‎ای ارزشمند است که باید برای همه جهان منتشر شده و الگوی زندگی بشریت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برای وحدت و انسجام مسلمانان به خصوص شیعیان جهان حادثه کربلا و قیام امام حسین علیه السلام می‎تواند بهترین الگو باشد که سعی در تبلیغ و ترویج آن یک امر ضروری است.

این مداح چینی با اشاره به اینکه توانسته شعرهای متعددی را در وصف اهل بیت و امام حسین علیه السلام بسراید خاطرنشان کرد: ما در چین سعی بر این داریم تا فرهنگ حسینی را گسترش دهیم، زیرا مسلمانان چین اطلاعات زیادی در خصوص امام حسین علیه السلام و حادثه کربلا و سایر ائمه علیه السلام ندارند.

وی اضافه کرد: اما از سوی دیگر متاسفانه فرقه‎های خرافی و تفرقه افکن در کشور ما به سرعت در حال بسط و گسترش و تقویت شدن است و ما برای جلوگیری از این مساله مسئولیت سنگینی داریم.

این مداح چینی در پایان ابراز داشت: شرکت در این اجلاس و استفاده از اساتید برجسته سراسر جهان و به‎خصوص کشور ایران را یک فرصت طلایی می‎دانم تا بتوانم به عنوان یک نماینده تجربیات و آموزش‎های مفید را به کشور خود برده و آن را برای مردم کشورم و مسلمان‎های چینی به عنوان یک سوغات به یادگار ببرم.

 


به نقل از فارس