به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام»، سعید اوحدی که به تازگی از عربستان به ایران بازگشته است در بخش‌هایی از گفتگوی خود با «نسیم» گفت: بحث عتبات و افزایش ظرفیت اعزام یکی از موارد جدی است که در دستور کار سازمان حج و زیارت است. درشرایط فعلی سالانه یک میلیون و 500 هزار زائر به کربلا اعزام می شوند در صورتی که متقاضیان برای اعزام بیش از 4 میلیون نفر هستند. به دلیل زیر ساخت های ضعیف و امکانات محدود، زائران از نحوه اعزام ناراضی هستند. تلاش ما این است که بستری برای برطرف شدن این مشکلات در اعزام عتبات فراهم کنیم. هفته سوم محرم به همراه مسئول بعثه رهبری سفری به عراق خواهیم داشت تا با مسئولان کشور عراق مذاکراتی را داشته باشیم و مطالبه جدی برای رفع مشکلات از مسئولان عراقی بخواهیم.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد امکانات رفاهی گفت:‌ با توجه به اینکه سرمایه گذارایرانی در عراق زیاد است باید زمینه ای فراهم شود که مجموعه های اسکان زائر در عراق افزایش یابد. سال گذشته رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر گردشگری عراق تفاهم نامه ای را امضا کرده اند که ما نیز در این سفر بر اساس تفاهم نامه قبلی مذاکراتمان را ادامه خواهیم داد تا بتوانیم هم از کشور عراق و هم از ایران سرمایه گذار برای ایجاد امکانات رفاهی جذب کنیم.
اوحدی با اشاره ظرفیت اعزام در ماه محرم سال جاری گفت: ایام محرم امسال افزایش ظرفیت اعزام نخواهیم داشت، امکانات اجازه اعزام ظرفیت بیشتر را نمی دهد.ممکن است که گرفتن ویزا به راحتی صورت گیرد اما امکانات ضعیف است .اما با این اوصاف ایام عرفه امسال بیش از 50 هزار زائر به عتبات اعزام شدند. تلاش ما این است که ظرفیت اعزام به عتبات را ماننده عمره مفره به ظرفیت بالایی در سال برسانیم.

 


به نقل از نسیم