به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام»، حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به عقد دو قرارداد بزرگ با تولیت حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام طی روزهای آینده، گفت: شروع طراحی صحن حضرت زینب سلام الله علیها در جوار حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام و طرح ترفیع گنبد و لاغرسازی ستون های اطراف حرم امام حسین علیه السلام قرادادهایی هستند که طی روزهای آینده به صورت رسمی با مقامات عراقی منعقد می شود.

وی افزود: چهار ستون اطراف حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه السلام فضایی 28 متری را اشغال کرده اند که طی طرحی دو ساله این فضا کاهش یافته و به دو متر می رسد که با این کار فضای داخلی حرم برای زیارت بزرگتر می شود.

پلارک از اتمام طراحی ترفیع گنبد امام حسین علیه اسلام نیز خبر داد و گفت: همزمان با لاغر سازی ستون های حرم، گنبد حرم حضرت سیدالشهدا علیه السلام چهار متر و نیم مرتفع تر شده و یک گنبد جدید بر روی گنبد قدیمی ساخته می شود که طراحی آن تمام شده و قرارداد عملیات اجرایی آن به زودی بسته می شود.

وی زمانبدی اجرای طرح ترفیع گنبد حرم امام حسین علیه السلام را دو سال اعلام و در خصوص دلایل اجرای این طرح، اظهار کرد: بعد از اینکه صحن قبلی حرم مسقف شد، دید گنبد از فاصله 300 متری محو شده بود که با اجرای این طرح دید گنبد به فاصله 50 متری حرم می رسد، یعنی زائران تا 50 متری حرم می توانند گنبد را مشاهده کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص برنامه های این ستاد در حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام نیز گفت: طرح مسقف کردن اطراف حرم توسط عراقی ها در حال انجام است و ستاد بازسازی نیز قول اجرای عملیات سنگ فرش مسقفات انجام شده را از مقامات عراقی گرفته است.

 


به نقل از ایکنا