داعش (دولت اسلامی عراق و شام) که در حال حاضر خود را دولت اسلامی می نامد، گروهی تکفیری است که بخش‌هایی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد.

داعش سودای حکومت بر منطقه بزرگی را در سر می پروراند. در نقشه ترسیمی آن ها علاوه بر حکومت شام و عراق٬ حکمفرمایی از شمال آفریقا تا خراسان بزرگ ترسیم شده است و قصد دارند پله پله به هدف خود نزدیک شوند.

این گروه تکفیری تروریستی٬ بارها حملات پراکنده ای را در شهرهای مذهبی عراق از جمله سامرا انجام داده و هر ازچند گاهی تهدیداتی پیرامون حمله به کربلا کرده است که هر بار با پاسخ محکم مراجع و شیعیان مواجه است.

«کرب و بلا» در راستای رسالتی که برای خود تعریف کرده است در قالبی جدید و متفاوت اقدام به پوشش اخبار برگزیده داعش به صورت مکان محور کرده است تا مخاطبین این سایت هر روز از آخرین تحرکات داعش در عراق باخبر شوند. 

در ادامه عناوین اخبار برگزیده داعش در هفته گذشته را مشاهده می کنید. همچنین از طریق این لینک می توانید اخبار مکان محور داعش را ببینید.

اشغال چاه گازی «الهیل» به دست داعش

چاه گازی «الهیل» واقع در جاده السخنه - تدمر به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد. چاه گازی «الهیل» یکی از مهم ترین چاه گازی سوریه در استان حمص است و این چاه گاز مورد نیاز بخشی از نیروگاه های تولید برق در استان های حمص، حلب و حومه دمشق را تامین می کند.

داعش مدعی تصرف کامل الرمادی شد

گروه تروریستی داعش مدعی است که کل شهر الرمادی را در استان الانبار به تصرف خود درآورده است.

حضور داعش در قلب ایتالیا+ تصاویر

تروریست های داعش با انتشار تصاویری حضور خود در ایتالیا را برای مقامات این کشور به یقین بدل کردند.

اشغال مقر تیپ هشتم ارتش عراق+ تصاویر

 گروه تروریستی داعش، مقر تیپ هشتم ارتش عراق که در مجاورت شهر «الرمادی» واقع است، را به اشغال خود درآورد.

رونق چاقوفروشان شهر موصل

با ورود داعش به شهر موصل برخی از کسب و کارهای فراموش شده در این شهر دوباره رونق گرفت. ساخت و فروش چاقو از این دسته کارها بود که با آمدن داعشی ها به شهر موصل رواج زیادی پیدا کرد و اکنون روزانه صدها چاقو در این شهر ساخته و فروخته می شود

مهمترین پایگاه «داعش»در آستانه سقوط

نیروهای ارتش سوریه و کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه در ادامه عملیات خود در استان حسکه پیشروی چشمگیری را به سمت اصلی‌ترین پایگاه داعش در ریف حسکه محقق کردند.