نیروهای ارتش سوریه و کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه در ادامه عملیات خود در استان حسکه موفق شدند، نقاط راهبردی جدیدی را در این استان از کنترل «داعش» خارج کنند و کنترل آنها را در دست گیرند.

جدیدترین مناطق آزادشده توسط ارتش سوریه و مبارزان کُرد دامنه‌های کوه «عبد العزیز» در 38 کیلومتری جنوب غربی شهر حسکه را در برمی‌گیرد که مهمترین پایگاه داعش در ریف حسکه است.

منابع آگاه میدانی در این خصوص تصریح کردند که ارتش سوریه و مبارزان کُرد از چندین محور از جمله تقاطع «صدیق» در غرب حسکه مواضع داعش را مورد حمله قرار دادند و در عملیاتی دقیق شهرک «ام کهیف» را از کنترل داعش خارج ساخته و کنترل دامنه شرقی کوه عبد العزیز به طول 10 کیلومتر را در دست گرفتند.

این منابع آگاه افزودند: در ادامه این عملیات ارتش سوریه و مبارزان کُرد با آزادسازی شهرک «قبر شامیه» در مسیر حسکه – ابیض مناطق تحت کنترل خود را تا بزرگراه ابیض توسعه دادند.

از بُعد راهبردی این عملیات موجب قطع راه‌ها و محورهای مواصلاتی منتهی به کوه عبد العزیز شد و هم اکنون این منطقه زیر پوشش آتش ارتش سوریه و مبارزان کُرد قرار دارد و موجب زمینگیر شدن داعش در منطقه شده است.

این پیروزی‌ها موجب شده تا حضور داعش در ریف‌های غربی و جنوب غربی حسکه و جنوب غربی این استان بشکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.