داعش (دولت اسلامی عراق و شام) که در حال حاضر خود را دولت اسلامی می نامد، گروهی تکفیری است که بخش‌هایی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد.

داعش سودای حکومت بر منطقه بزرگی را در سر می پروراند. در نقشه ترسیمی آن ها علاوه بر حکومت شام و عراق٬ حکمفرمایی از شمال آفریقا تا خراسان بزرگ ترسیم شده است و قصد دارند پله پله به هدف خود نزدیک شوند.

این گروه تکفیری تروریستی٬ بارها حملات پراکنده ای را در شهرهای مذهبی عراق از جمله سامرا انجام داده و هر ازچند گاهی تهدیداتی پیرامون حمله به کربلا کرده است که هر بار با پاسخ محکم مراجع و شیعیان مواجه است.

«کرب و بلا» در راستای رسالتی که برای خود تعریف کرده است در قالبی جدید و متفاوت اقدام به پوشش اخبار برگزیده داعش به صورت مکان محور کرده است تا مخاطبین این سایت هر روز از آخرین تحرکات داعش در عراق باخبر شوند. 

در ادامه عناوین اخبار برگزیده داعش در هفته گذشته را مشاهده می کنید. همچنین از طریق این لینک می توانید اخبار مکان محور داعش را ببینید.

تخریب کلیسای حضرت مریم در حسکه

گروه تروریستی تکفیری داعش کلیسای حضرت مریم در منطقه تل تمر استان حسکه، در شمال شرقی سوریه را تخریب کرد.

عقب‌نشینی «داعش» از یرموک

منابع آگاه میدانی مستقر در اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در جنوب دمشق با اشاره به عقب‌نشینی «داعش» از این اردوگاه تاکید کردند که عملیات بیرون راندن داعش تا پاکسازی کامل اردوگاه ادامه خواهد یافت.

گاردین: ابوبکر البغدادی زخمی شده است

منابع خبری انگلیسی امروز از زخمی شدن سرکرده داعش در سوریه خبر داده‌اند.

تهدید به قفس آتشین برای «مریم المنصوری»

گروه تروریستی داعش، خلبان زن اماراتی را در صورت تداوم مشارکتش در ائتلاف ضد ‌داعش به اقدامی مشابه خلبان اردنی تهدید کرده و عنوان داشته که قفس آتشین خود را در داخل منزل وی برپا خواهد کرد.

قتلگاه داعش در تکریت به زیارتگاه تبدیل شد

جنایت اسپایکر هرگز از ذهن‌ها پاک نخواهد شد اما بسیاری از عراقی‌ها امید دارند که بعد از آزادسازی سرزمین خود از داعش، تروریسم به طور نهایی ریشه کن شود.

تخریب قبور باستانی مسیحیان در موصل

تعداد زیادی از قبور باستانی و بسیاری قدیمی متعلق به مسیحیان روز گذشته به دست تروریست‌های تکفیری داعش تخریب شد.