به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام»، موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی کتاب شریف «لهوف» اثر سید‌بن طاووس را تا نیمه شهریورماه به چهار زبان انگلیسی، فرانسه، ترکی اسلامبولی و روسی منتشر می‌کند.

«لهوف» یکی از منابع مهم و کهن درباره واقعه عاشورا و تاریخ زندگی امام حسین(علیه السلام) نوشته ابوالقاسم رضی‌الدین علی‌بن موسی، مشهور به سید‌بن طاووس است. این کتاب بر اساس نظر سنجی موسسه بین‌المللی الهدی مورد توجه و درخواست شیعیان، شیعه‌شناسان و علاقه‌مندان به متن‌های اسلامی در سرارسر دنیا قرار داشت و بخش‌هایی از آن هم به برخی از زبان‌ها ترجمه شده بود.

ترجمه جامع کتاب شریف لهوف به چهار زبان انگلیسی، فرانسه، ترکی اسلامبولی و روسی برای نخستین‌بار توسط موسسه فرهنگی، هنری و اننشارات بین‌المللی الهدی صورت گرفته است و این آثار به زودی منتشر و در آیینی رونمایی می‌شوند.

موسسه الهدی کوشیده است از مترجمانی مسلط برای ترجمه این آثار بهره بگیرد. بر این اساس، ترجمه به زبان انگلیسی را دکتر عزیز مهدی، زبان روسی را مازیار کمالی، زبان فرانسه را دکتر فریده مهدوی دامغانی و زبان ترکی اسلامبولی را سید اصغر سید ترابی به انجام رسانده‌اند.

همچنین انتشارات موسسه بین‌المللی الهدی در نظر دارد کتاب شریف «لهوف» را به زبان‌های دیگر از جمله اردو، اسپانیایی و ترکی آذربایجانی نیز ترجمه و منتشر کند.

 

برگرفته از: خبرگزاری حوزه