حجت‌الاسلام حسن قائمی در این باره افزود: همزمان با میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهر فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها)، مراسم باشکوه جشن و سروری با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و از سوی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی با حضور دو هزار مادر ایرانی مقیم عراق برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قائمی خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و آقای حسین پور، معاون کنسولگری ایران در کربلا برگزار شد در خصوص جزئیات این مراسم بحث و تبادل نظر شد و قرار شد این مراسم روز جمعه با حضور تمامی بانوان ایرانی مقیم شهرهای کربلای معلی، ایوانیه و حله برگزار شود.

وی ادامه داد: این مراسم از ساعت 14:30 به وقت محلی در شهر کربلای معلی برگزار می‌شود که سخنرانی، مداحی، اجرای مسابقات، تواشیح و سرود خوانی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این همایش می‌باشد، همچنین از مادران ایرانی در این مراسم تجلیل به عمل خواهد آمد.

حجت‌الاسلام قائمی گفت: اگر بخواهیم مقام علمی فاطمه (علیها السلام) را درک کنیم و به گوشه‌ای از آن پی ببریم، شایسته است به گفتار او در خطبه فدکیه بنگریم؛ چه آنجا که استوارترین جملات را در توحید ذات اقدس ربوبی بر زبان جاری می‌کند، یا آن هنگام که معرفت و بینش خود را نسبت به رسول اکرم آشکار می‌سازد و یا در مجالی که در آن خطبه، امامت را شرح مختصری می‌دهد. جای جای این خطبه و احتجاجات این بانوی بزرگوار به قرآن کریم و بیان علت تشریع احکام، خود سندی محکم بر اقیانوس بی‌کران علم اوست که متصل به مجرای وحی است.

شایان ذکر است، حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) در سال پنجم پس از بعثت (2) و در روز 20 جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد. چون به دنیا پانهاد، به قدرت الهی لب به سخن گشود و گفت: «شهادت می‌دهم که جز خدا، الهی نیست و پدرم رسول خدا و آقای پیامبران است و شوهرم سرور اوصیاء و فرزندانم (دو فرزندم) سرور نوادگان می‌باشند. »