حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به تشریح اقداماتی پرداخت که این ستاد در سال جاری برای بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر عتبات عالیات و سوریه انجام می‌دهد و گفت: طراحی طرح توسعه حرم حضرت زینب(س) در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم این طرح را در سال جاری آغاز کنیم.

وی از طراحی طرح توسعه حرم حضرت رقیه(س) نیز سخن گفت و عنوان کرد: مرحله دوم ساخت صحن حضرت زهرا(س) به عنوان طرح توسعه حرم امام علی(ع) شامل عملیات نازک‌کاری شبستان داخلی، سنگ دیواره‌ها، سنگ‌فرش کف، سنگ‌کاری ستون‌ها و آینه‌کاری کتیبه‌ها در سال جاری اجرا خواهد شد.

پلارک از ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) به عنوان اولین طرح توسعه‌ای حرم مطهر و ساخت صحن حضرت صاحب‌الزمان(عج) و صحن امام رضا(ع) در جوار حرم مطهر امامین جوادین در شهر کاظمین خبر داد و گفت: بخش بازسازی این حرم‌های مطهر در سال گذشته به اتمام رسیده و اکنون در حال اجرای طرح‌های توسعه‌ای آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین(ع) و ساخت ضریح جدید و درب‌های این حرم مطهر به اتمام رسیده، اظهار امیدواری کرد که در سال جاری با پاک‌سازی اطراف این حرم مطهر از تکفیری‌ها، زمینه انتقال و نصب ضریح و درب‌های این حرم فراهم شود و طرح توسعه حرم مطهر سامرا نیز که برنامه‌ریزی آن صورت گرفته به مرحله اجرا درآید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، اتمام ساخت ضریح حضرت عباس(ع) و نصب آن را از دیگر برنامه‌های سال جاری این ستاد اعلام کرد.