به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام»، از جمله نشریات منتشر شده مجله «الروضه الحسینیه» است که به زبان عربی و به صورت ماهیانه منتشر می‌شود. هدف انتشار آن تبیین فرهنگ حسینی برای زائران و خوانندگان است و از طرف بخش فرهنگی حرم حسینی در 68 صفحه منتشر می‌شود و در حال حاضر در حال ورود به چهارمین سال انتشار خود است.

مجله «آستان حسینی» فصلنامه فرهنگی ـ مذهبی به زبان فارسی است که شامل اخبار، مقالات، گزارش‌ها، مسائل و رهنمودهای ارزشمند اسلامی و تبیین فرهنگ اهل بیت «علیه السلام» است که از سوی انتشارات بین‌المللی آستان مقدس حسینی برای زائران فارسی‌زبان منتشر می‌شود.

مجله دیگر «نهضت حسینی» نام دارد که از طرف بخش فرهنگی آستان مطهر امام حسین «علیه السلام» در کربلا به صورت فصلنامه منتشر می‌شود. این مجله به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی با نام، آلمانی، ترکی و اردو منتشر می‌شود.

این نشریات در برخی از کشورهای دنیا به وسیله هیئت‌های رسمی و شخصیت‌هایی که از حرم مقدس کربلا زیارت می‌کنند، توزیع می‌شود. محتویات آن شامل مقاله، گزارش، خبر، خاطره و ... است. بی‌شک هدف از انتشار آن معرفی فرهنگ عظیم قرآن و اهل بیت «علیه السلام» و معرفی اسلام ناب محمدی جهت خنثی ساختن پروژه‌های اسلام‌هراسی و فعالیت‌های وهابی و تروریستی تکفیری است.

مجله «احرار» نیز به فرهنگ عمومی و فعالیت‌های حرم حسینی اهتمام می‌ورزد و از طرف بخش فرهنگی حرم حسینی در 24 صفحه در تیراژ 15 هزار نسخه چاپ و توزیع می‌شود و در حال ورود به هفتمین سال انتشار خود است.

این نشریه به صورت رایگان و هر شب جمعه در صحن های مطهر امام حسین «علیه السلام» و حضرت عباس «علیه السلام» میان زوار توزیع می‌شود.

نشریه «حسینی کوچک» به صورت ماهیانه و برای گروه سنی کودکان در 36 صفحه منتشر می‌شود. سعی هیئت تحریریه مجله بر آن است تا موضوعات اسلامی، عشق، علاقه و مودت به پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله» و یاران بزرگوار ایشان و آموزه‌هایی که نشان‌دهنده روح محبت اسلامی است به نوآموزان عزیز آموزش داده شود.

«صدی الروضتین» عنوان نشریه دیگر از انتشارت آستان مقدس حسینی و عباسی «علیه السلام» است. این نشریه هر دو هفته یکبار منتشر می‌شود و دربرگیرنده آخرین اخبار و تازه‌های روند توسعه، بازسازی، نوسازی و پیشرفت امور عمرانی حرم مقدس حضرت ابوالفضل «علیه اسلام» است. مجله در 28 صفحه منتشر می‌شود و شامل مطالب ارزشمند در حوزه تفکر دینی، مسائل اجتماعی و فرهنگ عمومی است که از سوی بخش فرهنگی آستان مقدس حضرت عباس «علیه اسلام» منتشر می‌شود.

مجله «الریاحین» ماهنامه‌ای است که به مسائل و امور کودکان می‌پردازد و از طرف بخش فرهنگی حرم عباسی در 28 صفحه به صورت منظم منتشر می‌شود. این مجله با ترسیم نقاشی‌های زیبا و کار گرافیکی و رنگ‌های متنوع و دلنواز به آموزش تعالیم اسلامی و ارتقای سطح علمی و تأمین کنجکاوی کودکان می‌پردازد.


برگرفته از: خبرگزاری بین المللی قرآن