گروه تکفیری داعش که چند روز پیش با پخش تصاویری از حضور خود در برخی محلات بنغازی لیبی خبر داده بود در بدو ورود تلاش می‌کند به نوعی تصویری مهربان از خود به مردم بنغازی نشان دهد.

تروریست‌های داعش با سرقت مواد غذایی فروشگاه‌های بنغازی و به راه افتادن در کوچه و خیابان‌های این شهر آنها را بین دختران و پسران خردسال تقسیم می‌کنند.

داعشی‌ها زحمت ریختن مواد خوراکی را در داخل پلاستیک به خود نداده‌اند و با همان سبد مخصوص از فروشگاه دزدی کرده و خارج شده‌اند.

چند عضو تکفیری داعش با به دست گرفتن پرچم این گروه تروریستی اقلام سرقت شده را که شامل شکلات و بیسکوییت بود بین کودکان بنغازی تقسیم کردند.

این کودکان قطعاً اطلاع ندارند که خیلی زود و پس از استحکام حکومت داعش در بنغازی، جنایت‌ها و شقاوت‌هایی که این روزها مردم رقه در سوریه مشاهده می‌کنند بر سر آنها نیز خواهند آورد.

دو شهر لیبی، سرت و درنه، به دست داعش افتاده‌اند و این گروه تروریستی برای نفوذ در طرابلس و بنغازی تلاش می‌کند.

شهر سرت که زمانی پایگاه اصلی «معمر قذافی» دیکتاتور لیبی بود اینک به دست داعشی‌ها افتاده ااست. شاید قذافی چند سال پیش هرگز خوابش را هم نمی‌دید که گروه تروریستی داعش به این شهر حکمرانی کند.

داعش در شهر درنه نیز با برپایی اجتماعی بزرگ که در آن صد‌ها کودک حضور داشتند مراسم بیعت‌گیری با «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش را برگزار کرد.

داعش با استفاده از خلأ قدرتی که پس از سقوط قذافی در لیبی ایجاد شده، می‌کوشد برای خود سکویی در نزدیکی اروپا بسازد.

جذابیت لیبی برای داعش مبرهن است: فاصله 600 کیلومتری با ساحل ایتالیا، وجود تسلیحات بسیار، عدم وجود دولت مرکزی و عدم محکم بودن مرزهای این کشور با مصر، تونس و الجزایر.

موقعیت لیبی هزاران سال است که باعث شده نقشی مهم در جنگ‌ها داشته باشد. از جمله در جنگ جهانی دوم. باید دید جهان با حضور گروه تروریستی داعش در اینجا چه خواهد کرد.