به گزارش سایت تخصصی امام حسین علیه السلام به نقل از تابناک، از تابستان امسال به نوآموزان و دانش آموزان پیش دبستانی و دبستانی مداحی آموزش داده می‌شود‌.

عضو خانه مداحان کشور با اعلام این خبر به خبرنگارایلنا گفت‌: آموزش مداحی در مقاطع پیش دبستانی و دبستان نتیجه کاراتاق فکر خانه مداحان کشوراست که درحال حاضر مرحله طراحی آن تمام شده است‌.

"علیرضا جاریانی" ارتقای سطح مداحی کشور در20سال آینده را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: پیش بینی ما بر این است که این طرح از تابستان امسال در مقاطع پیش دبستانی و دبستانی اجرایی می‌شود.

وی به برگزاری جلسات با کار‌شناسان امور تربیتی وپرورشی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود‌: به منظور تعیین درس‌هایی که برای آموزش تخصصی مداحی در مقاطع پیش دبستانی و دبستان به صورت کار‌شناسی مورد نیاز است با آنان وارد رایزنی شده‌ایم‌.

به گفته عضو خانه مداحان کشور، وقتی که درس‌ها مشخص شود تعیین کتاب برای آموزش مداحی نیزقطعی خواهدشد.

جاریانی تصریح کرد‌: آموزش مداحی دراین مقاطع یا در خانه مداحان کشور یا اینکه در پایگاه های تابستانی مدارس برگزار می‌شود‌.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مداحی در محل خانه مداحان کشور در این مقاطع قطعی است افزود‌: با روسای مناطق آموزش و پرورش رایزنی خواهیم کرد تا آن‌ها را نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزش مداحی در پایگاههای تابستانی توجیه کنیم‌.

عضو خانه مداحان کشورخاطرنشان کرد‌: دوره‌های آموزش مداحی برای مربیان گذاشته می‌شود تا آن مربی بتواند آموزش مداحی را به شاگردان انتقال دهد‌.

جاریانی با بیان اینکه پیشنهاد ما برای آموزش مداحی به نوآوران ودانش آموزان پیش دبستانی و دبستانی درحد کلاس‌های فوق برنامه است افزود‌: البته ممکن است این کار مورد استقبال مسوولان آموزش و پرورش قرار بگیرد و آن را به عنوان یک برنامه درسی در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد‌: البته خانه مداحان کشور پیشنهادی را به وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه آموزش مداحی در تمام مقاطع مختلف تحصیلی به صورت یک درس لحاظ شود ارایه خواهد کرد.

عضو خانه مداحان کشوربا بیان اینکه به طور مثال در دبیرستان درسی با عنوان ادبیات آئینی برای آموزش مداحی در نظر گرفته می‌شود‌افزود: البته این پیشنهادات برای اینکه عملی شود نیازبه تایید وزارت آموزش وپرورش دارد.