به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از شیعه آنلاین، اخبار رسیده از شهر کربلای معلی حاکی از آن است که پروژه توسعه بین الحرمین طی چند هفته آینده به پایان خواهد رسید و قرار است این مکان در مراسمی رسمی در روز عید فطر افتتاح گردد.
در همین راستا "محمد صاحب الدراجی" وزیر مسکن و بازسازی های عراق طی اظهاراتی اعلام کرد علاوه بر پیمانکاران عراقی، برخی شرکت های غیر عراقی نیز در اجرای طرح توسعه بین الحرمین مشارکت داشته اند.
وی که برای بازدید از عملیات طرح توسعه بین الحرمین‌ در این محل حاضر شده بود،‌ بیان داشت: چهار راهروی بین الحرمین به پایان رسیده است و اکنون کارکنان در حال کار کردن روی بخش میانی و وسط بین الحرمین هستند. در روز عید فطر بین الحرمین رسما افتتاح خواهد شد.
"
محمد صاحب الدراجی" همچنین گفت: سنگ های ویژه ای در طرح توسعه بین الحرمین مورد استفاده قرار گرفته تا در برابر سرما و گرما مقاوم باشد و بتواند آسایش زائران را فراهم کند. اماکنی برای وضو و نوشیدن آب نیز در این طرح ساخته شده تا رفت و آمد زائران را راحت تر کند.
وزیر مسکن و بازسازی های عراق در پایان افزود: ما هم در کنار دیگر دوستان و همکاران تلاش می کنیم که بهترین امکانات و وضعیت را برای زائران امام حسین علیه السلام فراهم کنیم تا در آسایش کامل و در بهترین حالت ممکن به زیارت بپردازند.