حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) اظهار کرد: همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) در تابستان سال 1394 از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می شود.

وی ادامه داد: زندگانی امام سجاد(ع)، اوضاع فرهنگی سیاسی و اجتماعی عصر امام سجاد(ع)، امام سجاد(ع) و حماسه کربلا، میراث علمی امام سجاد(ع) شامل صحیفه سجادیه، رساله حقوق، احادیث، نامه‌ها، خطبه‌ها و اشعار؛ اصحاب، راویان و شاگردان امام سجاد(ع) و... از موضوعاتی است که برای ارسال مقالات اعلام شده است.

حجت الاسلام جعفری فراهانی تصریح کرد: علاقه‌ مندان باید پس از انتخاب موضوع و عنوان مقاله از فراخوان اعلام شده، طی تماس با دبیرخانه همایش تا پایان فروردین ماه سال آینده، چکیده مقاله را به دبیرخانه کمیته علمی همایش به نشانی الکترونیکی cis@ahl-ul-bayt.org ارسال کنند؛ بدیهی است در صورت تصویب چکیده مقاله، می‌توانند اصل آن را تا پایان خرداد ماه سال 1394 ارسال کنند.

وی تاکید کرد: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) امیدوار است با برگزاری این همایش بتواند آگاهی عمومی شیعیان و پیروان اهل‌بیت(ع) در داخل و خارج کشور را نسبت به شخصیت و جایگاه امام سجاد(ع) بالا برده و ابهامات و نگرش‌های منفی که درباره آن حضرت وجود دارد را از بین ببرد.

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) یادآور شد: اقدامات دیگری نیز برای همایش بین المللی امام سجاد(ع) در نظر گرفته شده و متعاقباً به اطلاع علاقه ‌مندان می رسد.

به گفته وی علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) sahife.org و معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) abwacd.com مراجعه کنند.