دهها مسیحی عراقی در یکی از پادگان‌های ارتش عراق برای پیوستن به نیروهای مردمی و ارتش در جهت مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش آموزش می‌بینند.

روز دوشنبه «یونادم حنا» رئیس فراکسیون مسیحیان در پارلمان عراق از تشکیل اولین گروه مسلح مسیحی متشکل از هزار نیروی داوطلب برای مبارزه با گروه داعش در عراق خبر داده بود.

وی گفت که این مبازران به گروههای مردمی و نیروهای ارتش عراق خواهند پیوست و در عملیات نظامی برای آزادسازی استان نینوا در شمال عراق شرکت خواهند کرد.

نیروهای مسیحی به اردوگاههای آموزش نظامی در شهرهای بغداد، کرکوک و زاخو پیوسته‌اند تا پس فراگیری آموزش‌های لازم به نیروهای گارد ملی ملحق شوند.

همچنین مسیحیان عراق در کلیسای «قلب مقدس» در محله کرراده در مرکز بغداد با اهدای خون خود از نیروهای امنیتی و ارتش عراق در جنگ با تروریست‌های داعش حمایت کردند.

یوسف توما کشیش کلیسای قلب مقدس اولین نفری بود که برای نیروهای ارتش خون اهدا کرد و اظهار کرد: سربازان برای ادامه نبرد با داعش در کرکوک نیاز مبرمی به خون دارند و مسیحیان بغداد کمک به نیروهای ارتش را وظیفه خود می‌دانند.

پس از حمله عناصر داعش به شهر موصل در استان نینوا، صد‌ها خانوار مسیحی شهرهای خود را ترک کردند و به ترکیه، اردن و لبنان رفتند. تعدادی از این آوارگان نیز در شهرهای دیگر عراق مستقر شدند.

78a26d301d142b8fb399dd3aaf8a07fd.jpg