النوری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا فاش کرد: به دنبال آزادسازی منطقه 'السعدیه' در بخش 'المقدادیه' و بیرون راندن تروریستهای داعشی از آن، 97 درصد استان 'دیالی' بطور کامل در اختیار ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی قرار گرفته است .
وی افزود: فقط بخشهای اندکی در دو منطقه 'الصدور' و 'المنصوریه' باقی مانده اند که تا کنون از لوث داعش پاکسازی نشده اند. این موضوع هیچ مشکلی برای ما نیست و می توان آنها را ظرف چند ساعت پاکسازی کرد . ما هم اکنون ساکنان این دو منطقه را مورد خطاب قرار می دهیم تا مانع از وقوع تلفات در میان غیرنظامیان شویم .
وی ابراز داشت: ما عملیات کاربردی بزرگی انجام دادیم و این عملیات از استان دیالی به استان 'صلاح الدین' از راه دشت الوادی امتداد یافته است . این دشت بطور کامل پاکسازی شده و ما به اهداف مورد نظر خود رسیدیم و به دنبال آن الضلوعیه را به همراه فرودگاهش آزاد کردیم . ما در این عملیات پس از تلاش بسیار و تقدیم شماری شهید، صدها کیلومتر را آزاد کردیم و داعشی ها را از آن بیرون راندیم .
وی تاکید کرد: پس از این عملیات موفقیت آمیز، دبیر کل سازمان بدر رهسپار مناطق 'حردانیه' ، 'الدور' و 'العلم' شد و با شخصیت های برجسته عشایر این مناطق دیدار کرد . روسای عشایر بر ایستادگی خود در کنار نیروهای امنیتی عراق و نبرد با داعش تاکید کردند.
النوری نام این عشایر را ذکر نکرد، زیرا بیم آن می رود که آنان به سرنوشت سران عشیره 'البونمر' شوند و تروریستهای داعشی آنها را آماج حملات ناجوانمردانه خود قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: داعش در بدترین شرایط در صلاح الدین بسر می برد و از حالت دفاعی وارد مرحله فرار شده است . تروریستها از اینکه بتوانند سرزمینهای اشغالی را حفظ کنند، کاملا عاجز و ناتوان شده اند.
سخنگوی سازمان بدر تاکید کرد: چند روز آینده ما شاهد انجام عملیات کاربردی دیگری خواهیم بود و صلاح الدین بطور کامل آزاد خواهد شد، همچنانکه دیالی آزاد گردید.