«علی مهاجری» درنشست خود با هتلداران استان کرمان گفت: هتلداری یک صنعت مهم است که می‌تواند در این خشکسالی مالی رهگشای مشکلات اقتصادی بوده و به رفع بیکاری در استان کرمان کمک کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر نگاه ویژه‌ای به بحث گردشگری شده است، گفت: توجه به گردشگری می‌تواند ما را از وابستگی به صنعت نفت جدا کند.

مهاجری اظهار کرد: 20 هزار میلیارد سهم ما در برنامه‌ی پنجم توسعه بود که این مبلغ بسیار ناچیز می‌باشد و این عقب‌ماندگی باز وابستگی ما را به صنعت نفت افزایش داد که در نتیجه شاهد رکود در مسأله اقتصاد هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه استاندار نگاه ویژه‌ای به گردشگری در کرمان دارد و هم‌اکنون با تدابیری که اندیشیده شده است امیدی را در دل همگان بوجود آورده است که امیدوارم این تدابیر به اتفاقات خوبی در استان کرمان منجر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: استاندار کرمان مشکلات را تا حد توان پیگیری کردند و اقدامات خوبی هم در دست اقدام دارند که امیدواریم نتیجه آنها به این صنعت برگردد و از آن بهره ببریم.

مهاجری خاطرنشان کرد: تا دو سال گذشته، استان کرمان در لیست سیاه گرشگران خارجی بود که این مسأله مشکلات زیادی را برای استان بوجود آورده بود و همچنین بسیاری از کشورها از اتباع خود می‌خواستند تنها تا استان یزد سفر کنند.

وی افزود: اما خوشبختانه با تلاش‌های جدی که انجام شد، کرمان از لیست سیاه خارج و در سال گذشته نیز موفق به راه‌اندازی دفتر وزارت خارجه در استان شدیم که هم‌اکنون استان کرمان جزو پنج استان کشور در این زمینه محسوب می‌شود و اتباع خارجه دیگر می‌توانند مسایل خود را در خود استان دنبال کنند و نیازی به پیگیری مباحث خود در تهران نیستند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان از استقرار کنسولگری در کرمان خبر داد و گفت : پیگیری‌های لازم برای استقرار کنسولگری در دو هفته گذشته انجام شده است.

مهاجری افزود: در حال انجام پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی پروازهای خارجی از کرمان به کشورهای ترکیه و عراق از جمله، نجف و کربلا هستیم.

وی ادامه داد: تور توریستی حوزه‌ی بخش عراق را باید فعال کنیم چون سالانه یک تا 1.5 میلیون نفر از عراق به مشهد می‌روند و ما نیز دنبال هستیم که اگر بتوانیم آنها را از مسیر کرمان انتقال دهیم تا چند روزی در کرمان اقامت داشته و از مراکز گردشگری استان دیدن کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: باید با جذب اسپانسرهای قوی تبلیغات داخلی استان را قوی کرده و کرمان را به دنیا معرفی کنیم.

مهاجری با اشاره به اینکه استان کرمان جزو استان‌های نخست کشور در زمینه جاذبه‌های گردشگری است، اظهار کرد: گردشگران زیادی به امید دیدن کلوت‌های شهداد به کرمان می‌آیند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: بسیاری از گردشگران بازگشت به استان کرمان و دیدن جاذبه‌های گردشگری آن را خواستار هستند از این‌رو از قطار گردشگری عقاب طلایی که امسال به کرمان آمد بسیار استقبال شد.

وی گفت: بیشترین نگرانی و دغدغه‌ی بنده مسایل امنیتی گردشگران است و باید بدانیم که یک گردشگر در کجا می‌تواند اقامت سالمی را داشته باشد.

مهاجری افزود: اگرچه در این مدت بسیاری از هتلداران زیانبار شدند اما این نوید را باید بدهیم که وضعیت گردشگری در استان رو به بهبود است و باید با همت همدیگر دوران سخت رکود را طی کنیم و وضعیت موجود را سامان بخشیم.

وی توسعه گردشگری را مهمترین جایگزین و راه حل در شرایط اقتصادی کنونی دانست و گفت : صنعت گردشگری می‌تواند علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی در کرمان مشکلات بیکاری را نیز برطرف کند.

مهاجری گفت: صندوق توسعه ملی رقمی را برای پشتیبانی از صنعت گردشگری اختصاص داده که بخش عمده‌ی آن برای هتل‌هاست بنابراین باید راهی که گرهگشای این موضوع می‌شود با توجه به نیازی که داریم برای ساخت و ساز و تبدیل وضعیت آغاز کنیم.

وی تبدیل بافت‌های فرسوده را سریع‌ترین راه حل برای فعالیت های خود دانست و گفت: کاری که سریع می‌شود انجام داد تبدیل بافت‌ها و ساختمان‌های فرسوده که می‌توانیم قراردادها را واگذار کنیم و فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: ساختمان‌های زیادی در استان کرمان وجود دارد که باید تغییر کنند و یا به اقامتگاه تبدیل شود