به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از خبرگزاری عتبات،  مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: هم اکنون کارشناسان سازمان حج و زیارت در حال بررسی تعطیلی یا عدم تعطیلی اعزام‌های عتبات به مدت 15 روز در ماه مبارک رمضان هستند.

«مسعود اخوان» افزود: در صورت تعطیلی اعزام‌های عتبات عالیات در نیمه نخست ماه مبارک رمضان، مسئولان هتل‌های عراقی می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و نسبت به بازسازی و سمپاشی هتل‌های خود اقدام کنند.

به گفته اخوان، اوایل اردیبهشت ماه امسال 14 هتل عراقی به دلیل عملکرد نامناسب در ارائه خدمات به زائران ایرانی و رعایت نکردن استانداردها، از چرخه خدمت رسانی به زائران ایرانی حذف شدند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین درباره زمان آغاز پیش ثبت نام دوره جدید اعزام‌های عتبات، گفت: به احتمال زیاد پیش ثبت نام دوره جدید از دهه سوم خرداد ماه جاری آغاز خواهد شد.

اخوان یادآور شد: اعزام‌های دور فعلی عتبات نیز از 25 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 12 تیر ماه ادامه خواهد داشت. به گفته وی هم اکنون روزانه حدود سه هزار زائر ایرانی از طریق خطوط زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.