به گزارش سایت تخصصی امام حسین علیه السلام به نقل از العالم، احمد الطیب شیخ الازهر مصر نسبت به ساخت هر نوع عبادتگاه با هر نامی چون حسینیه و... جز خانه خدا و مسجد مخالفت کرد.

شیخ الازهر در باره ساخت هر نوع عبادتگاهی متعلق به هر مذهب یا گروهی که از سایر اقشار امت اسلام جدا باشد یا وحدت روحی و اجتماعی مصر و مردم این کشور را تهدید کند ،هشدار داد.

وی در دیدار با گروه های اسلام گرا در پاسخ به ادعای تلاش شیعی برای تروج افکار خود در مصر گفت که الازهر، اهل سنت و جماعت با قاطعیت با هرگونه تلاش برای ساخت مکان عبادت فرقه ای که در آن فرقه گرایی و فرهنگ نفرت و اهانت به صحابه پیامبر تبلیغ شود، مخالفت می کند.

یک منبع مسئول در دفتر شیخ الازهر به \"الرای\" گفت: این نشست به دلیل ارائه شکایت های مکرر به شیخ الازهر مبنی بر تلاش شیعیان برای ترویج مذهب تشیع با ساخت حسینیه وبهره گیری از تریبون های تبلیغاتی متعدد برای ترویج افکار شیعی ،برگزار شد.

این منبع تصریح کرد که شیخ الازهر از مسئولان اطلاع رسانی مصر خواسته است برای توقف هجوم شیعی به عقاید اهل سنت و جماعت وارد میدان شوند. وی بسته شدن چندی پیش شبکه خبری العالم ایران را ناشی از اقدامات سخت گیرانه الازهر دراین زمینه دانست.

الطیب خطاب به نزدیکان گفته است که شیعیان مقاصد و نیات صلح طلبانه ای در تعامل با اهل سنت ندارند وپیشتر بارها از آنها خواسته است که از طریق صدور فتوا از سوی مراجعشان در ممنوعیت توهین به صحابه و امهات المومنین، حسن نیت خود را ثابت کنند.اما با این وجودهر از گاهی می بیند که به عایشه و صحابه پیامبر توهین می کنند.

اقدام الازهر زمینه ساز تفرقه است

طاهر الهاشمی فعال شیعی مصری در گفت و گو با نشریه \"الرای\" بیانیه الازهر در این زمینه را مغایر با آزادی عقیده و حق شهروندی که شعار انقلاب مصر در میدان التحریر بود، دانست و اظهار داشت: محرومیت شیعه در مصر از ادای آزادانه شعایر دینی شان مانند سایر طیف های مسلمان و مسیحی ،با اصول انقلاب مصر منافات دارد.

وی تصریح کرد: این بار این هجمه از جانب الازهری که مناره اسلام میانه رو است، صورت گرفته و این مرجع برای دسته بندی مسلمانان در غالب شیعه و سنی تلاش می کند که این امر زمینه ساز تفرقه و درگیری و نزاع است و این درحالی است که الازهر باید اعلام کند که شیعه و سنی دو بال امت اسلام هستند.

الهاشمی از شیخ الازهر و علمای بزرگ خواست تمام تلاش خود را برای تقریب بین شیعه و سنی و نقش بر آب کردن فتنه ها به کار گیرند.