در سالروز ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) مسلمانان مصر با چراغانی کردن خیابان‌ها آیین‌ها و مراسمات ویژه‌ای برگزار می‌کنند.

این مراسم باشکوه خاصی در رأس‌ الحسین از اماکن مورد احترام شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در مصر که بنا به قولی محل دفن سر مطهر حضرت امام حسین(ع) است برگزار شد.

هزاران تن از شیعیان مصر در این روز مبارک از راه‌های دور و نزدیک خود را به قاهره رساندند تا در مراسم جشن میلاد حضرت محمد(ص) در مسجد رأس الحسین(ع) شرکت کنند.

دکتر على جمعه مفتی پیشین مصر کسانی را که با برگزاری جشن به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) مخالفت می‌کنند و از آن خشمگین هستند را گمراه خواند و خطاب به آنان گفت از خشم خود بمیرید.

وی در برنامه خدا آگاه‌تر است از شبکه سی بی‌سی، گفت جشن گرفتن به مناسبت میلاد پیامبر(ص) عمل به این سخن پیامبر است که: دل انسان با کسی است که او را دوست دارد.

شیخ علی جمعه افزود جشن گرفتن میلاد پیامبر(ص)، جزو اصول دین اسلام است زیرا در قرآن آمده است: و روزهای خدا را به یاد آنان بیاور و میلاد پیامبر از همین روزهای خداست.

دکتر جمعه گفت این سخن که جشن گرفتن شرک است، تفکر تکفیری‌های داعش است.

برخی معتقدند سخن دکتر علی جمعه پاسخ به اظهارات عبدالعزیز آل الشیخ مفتی پادشاهی عربستان است که چند روز پیش اعلام کرد جشن گرفتن برای میلاد پیامبر اسلام بدعت در دین و گمراهی است.

در جوار رأس الحسین مسجد بزرگی با معماری کم‌نظیر و با همین نام یعنی رأس‌ الحسین بنا شده است این مکان مقدس اکنون مأوای دوستداران اهل‌بیت (ع) در قاهره است.

مسجد الحسین که در قاهره قدیم و در منطقه الحسین قرار گرفته سال 553 هجری شمسی در دوران خلافت فاطمیان بنا شده است. در درون این مسجد ضریحی قرار دارد که منتسب به محل دفن سر امام حسین(ع) است. هرچند اختلاف نظرهایی درمورد محل دفن رأس شریف وجود دارد. مطابق یکی از روایت‌ها خلفای فاطمی که پیرو مذهب شیعه اسماعیلی بودند با آغاز جنگ‌های صلیبی از ترس آسیب رسیدن به سر سیدالشهداء(ع)، رأس شریف امام حسین(ع) را از شهر عسقلان در فلسطین به قاهره منتقل و بر آن مقبره‌ای بنا کردند و کنار آن مسجد الحسین را ساختند.