آیین رونمایی از کتیبه قتلگاه حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) با حضور مسئولان حرم‌های مطهر و دست اندرکاران ساخت آن برگزار شد.

ایرانپور مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی استان اصفهان در این باره اظهار داشت: در این مراسم که با حضور میهمانانی از هیات امنای آستان مقدس امیرالمومنین(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد از این اثر ارزشمند رونمایی شد.

وی افزود: این کتیبه در ابعاد 80 سانتی‌متر در چهار متر و 25 سانتی‌متر و وزن 600 کیلوگرم از چوب ساج و قطعات مس با آبکاری طلا توسط 30 هنرمند اصفهانی به مدت یک سال و نیم طراحی و ساخته شده است.

ایرانپور طراحی این اثر را منحصر‌ به ‌فرد خواند و افزود: از ویژگی‌های خاص این کتیبه اجرای 14 گل محمدی و 12 غنچه گل است که به همراه نصب انگشتری با نقش «ان الله بالغ امره» استعاره از انگشتر حضرت سیدالشهدا(ع) و تیری که با شکستن یکی از غنچه‌ها به درون گل محمدی دیگری فرو رفته و استعاره از شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) دارد جلوه خاصی به اثر بخشیده است.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی استان اصفهان این کتیبه را تلفیقی از هنرهای قلم‌زنی، خطاطی، میناکاری، نجاری و طلاکاری دانست و گفت: در این کتیبه فراز زیارت ناحیه مقدسه السلامُ علی الدِماء السائِلات به همراه القاب حضرت امام حسین(ع) با عناوین یا شهید، یا مظلوم، یا ذبیح، یا مقتول با هنر می‌نا‌کاری نصب شده است.

گفتنی است کتیبه قتلگاه حرم مطهر امام حسین(ع) تا یک ماه آینده بر فراز قتلگاه حرم مطهر سرور و سالار شهیدان نصب خواهد شد.