به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از ابنا، ضریح جدید حرم حضرت مسلم بن عقیل (علیه السلام) پس از ضریح مطهر امام حسین (علیه السلام)، دومین ضریح ساخته‌شده به دست هنرمندان ایرانی در دو سال گذشته است که با نصب کامل قطعات آن در فرهنگسرای خاوران تهران، آماده‌ی رونمایی شده است.

این مراسم امروز ـ پنج‌شنبه دوم خرداد ـ همزمان با شب میلاد حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام)، از ساعت 17 با حضور جمعی از مسوولان و شخصیت‌های مذهبی ایران و عراق در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

قرار است این ضریح از روز جمعه ـ سوم خرداد ـ به ‌مدت یک هفته در محل فرهنگسرای خاوران در معرض دید مردم قرار گیرد و پس از این که یک هفته در این فرهنگسرا در معرض بازدید دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) قرار گرفت، به عراق منتقل شده و در مسجد کوفه بر مضجع حضرتش نصب خواهد شد.

گفتنی است ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق در ایران، کار ساخت ضریح حرم «حبیب بن مظاهر» و «ابراهیم مجاب» را نیز در دستور کار دارد که در شش‌ماه نخست سال 92 به پایان می‌رسد.

هم چنین به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در جلسه هماهنگی مراسم رونمایی از ضریح جدید سفیر نامدار حضرت سیدالشهداء مهندس پلارک ضمن قدردانی از طراحان، هنرمندان و کلیه دست اندرکاران ساخت ضریح جدید مسلم بن عقیل(علیه السلام)، علت ساخت ضریح جدید برای سفیر نامدار حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) حضرت مسلم بن عقیل(علیه السلام) را فرسودگی ضریح قدیمی عنوان کرد .

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات  در ادامه افزود: این ضریح هدیه ای از سوی مردم شریف و دوستدار اهل بیت و حاصل بیش از سه سال زحمت شبانه روزی طراحان و هنرمندان ایرانی است که به ساحت مکرم حضرت مسلم بن عقیل اهدا و –ان شا الله- به زودی در حرم آن حضرت نصب خواهد شد تا شعیان ایران بار دیگر وفاداری خود را به نهضت عاشورا ، عشق به امام حسین(علیه السلام) و اصحاب گرانقدرش اعلام نمایند.

لازم به ذکر است، بنا به گفته مدیر پروژه ساخت ضریح جدید سفیر امام حسین(علیه السلام)، کلیه کارهای مربوط به این پروژه به پایان رسیده است. ساخت ضریح مطهر حضرت مسلم بن عقیل (علیه السلام) از سال 89 آغاز شد که در این راستا ساخت چهار چوب اصلی و قطعات منبت داخلی ضریح مطهر در اراک، قلم زنی های بیرونی در اصفهان و بقیه قطعات در تهران صورت پذیرفت .

بر اساس این گزارش ، 15 هنرمند اراکی قطعات منبت کاری منقوش به نقوش اسلامی و اسلیمی این ضریح را کنده کاری کرده اند. در ساخت این ضریح مطهر 6 کیلوگرم طلا ، 2 هزار و500 کیلوگرم نقره و 900 کیلوگرم مس بکار رفته و حدود 5 میلیارد تومان نیز از محل نذورات مردمی هزینه شده است.

تعدادی از عکسهای پروژه: