به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد بازسازی عتبات عالیات، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از ارسال دو درب حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس(علیه السلام) به ایلام جهت انجام کار پایانی خبر داد.

جابر مهد‌یار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در جمع خبرنگاران از ارسال دو درب حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس(علیه السلام) به ایلام جهت انجام کار پایانی خبر داد و گفت:‌ دو درب حرم در ابعاد 60/2 در 30/3 از جنس چوب ساج به‌عنوان چوب اولیه و چوب‌های عناب، فوفل و نارنج ساخته شده است.

وی با بیان این که هنرمندان شیرازی با هنر گره‌کاری و مشبک کاری روی درب‌ها را تزئین کرده‌اند، افزود: پشت درب، خاتم اصیل شیرازی کار شده است.

مهدیار با اشاره به بحث طلاکاری بر روی درب مذکور تصریح کرد: 200 کیلوگرم مس، 2 کیلو طلا و 300 قطعه میناکاری شده روی این درب به کار رفته است و همچنین کلماتی که برش خورده‌اند با طلاکاری روی درب‌ها نصب شده و در پایان با نصب شیشه سکوریت نشکن جلوه و زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

نماینده آیت‌الله ایمانی در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس ادامه داد: در همین راستا مردم شریف ایلام با نذورات خود برای ساخت این دو درب مصمم شده و این دو درب را به‌عنوان یادگار از مردم ایلام به عتبات عالیات خواهند فرستاد.

وی با یادآوری این که استان فارس در انجام فعالیت‌های هنری پیشتاز است، گفت: به سبب این که استان فارس یک استان هنری است و دارای هنرمندان بسیاری بوده ما سفارشات دیگر استان‌ها را می‌پذیریم.

مهدیار در پایان خاطرنشان کرد: تعامل بین استان‌ها سبب می‌شود که چنین فعالیت‌هایی گسترش یابد.