بیرون از حرم حضرت عباس(ع) و در ورودی دو کوچه بازار مانند، در محل قطع شدن دست های حضرت نمادی درست کرده اند و زایران آنجا را هم زیارت می کنند. دو مقام «کف العباس» مکانهایی هستند که گفته می شود دست های مبارک یل ام البنین آنجا قطع شده و به زمین افتاده اند. البته طبق نقل مورخان، قطعیت این دو مکان احراز نشده و صرفاً به جهت یادبود ساخته شده اند و به احتمال قوی، امام سجاد(ع) هنگام دفن پیکر عموی خویش، دست های مبارک را به بدن مطهر ملحق کرده است.

در کتاب «انساب الاشراف» بلاذری جلد سوم صفحه 406 قاتل قمر بنی‌هاشم(ع) حرمله معرفی شده است. «تذکره الخواص» ابن جوزی هم قاتل را حرمله عنوان کرده و بیان می‌کند:‌ «حرمله مع جماعه و تعاوره». «تعاور» (تکه تکه کردن) دو بار در مقاتل آمده؛ یکی برای قمر بنی‌هاشم(ع) و دیگری برای حضرت علی‌اکبر(ع)، در مقتل علی‌اکبر (ع) هم داریم «فتعاور بسیوفهم اربا اربا» با شمشیر‌ها مرتب زدند بدن علی‌اکبر (ع) را تکه تکه کردند.

از این رو می‌بینیم قبر قمر‌ بنی‌هاشم همان جایی است که به شهادت رسیده، چون حضرت سیدالشهدا نتوانست بدن پاره پاره برادر را به خیمه‌ها بیاورد و بعد عاشورا، امام سجاد(ع) بدن را همان جا دفن کرد و این مسأله بیانگر مقام بلند قمر بنی‌هاشم است که خداوند می‌خواهد حرم و بارگاهی برای ایشان در آنجا باشد.

 

در نقشه زیر، موقعیت کف العباس با رنگ قرمز مشخص است:

 

 

در ادامه تصاویری از کف العباس مشاهده می شود: